עוד קורבן לפרינט? עיתון ה"ליברסיון" בצרפת עשוי להיסגר

העיתון, המזוהה עם השמאל בצרפת, מתמודד עם קשיים כלכליים משמעותיים

עיתון ה"ליברסיון" הוותיק בצרפת נמצא בימים אלה במאבק קשה על עתידו. העיתון, שנוסד ב-1973 על-ידי הפילוסוף ז'אן פול סארטר ומזוהה עם השמאל בצרפת, מתמודד עם קשיים כלכליים משמעותיים ועשוי לסגור חלק מפעילותו - כך מדווח עיתון ה"ניו-יורק טיימס".

בפברואר באחרון קיבלו עובדי העיתון הודעה כי בעלי המניות מתכננים לסגור את מהדורת הפרינט ולהמשיך להפעיל רק את אתר האינטרנט. בהמשך נודע כי חלק מהתוכנית היא להפוך את מערכת העיתון למעין מעבדת מדיה הכוללת גם ערוץ טלוויזיה, חממה לסטארט-אפים ומרכז תרבות.

המטרה של בעלי המניות היא לצמצם את ההפסדים שעמדו בשנה החולפת על 6.2 מיליון דולר.

התוכנית שפורסמה התקבלה בהתנגדות קשה בקרב העובדים, והם אף השביתו את העיתון למספר ימים. העובדים אמרו כי הם מוכנים לשינויים "עד לגבול מסוים. בסופו של דבר, אנחנו עיתון".

הסלוגן "אנחנו עיתון" החל ללוות את העיתונאים בכל הפעילות שלהם בפלטפורמות הדיגיטליות, והוא אף החל להופיע בשער המהדורה המודפסת. בנוסף, העובדים פרסמו כתבות המדגישות את האופי החשוב של העיתון וביקרו את ההנהלה.

מנגד, בעלי המניות טענו כי העיתון רושם הפסדים כבדים, וכי התפוצה שלו נמצאת בירידה משמעותית בשנים האחרונות.

בסוף החודש שעבר חלה תפנית משמעותית, כשאיש העסקים ברונו לדו הסכים להזרים לעיתון 18 מיליון אירו ולהציל אותו מפשיטת-רגל. מצד שני, לא מדובר בחדשות טובות עבור העיתונאים המתנגדים לרפורמה, שכן לדו הבהיר כי הוא מתכוון ליישם את כל השינויים שתוכננו בעיתון.

כעת מתכוננים שני הצדדים לשלב הבא שבו יוכרע אופי הפעילות של העיתון בעתיד.