רווח שיא עבור איי.די.איי ביטוח ברבעון הראשון: 39 מ' ש'

בחברה ציינו בדוחות, בין היתר, כי "בתקופת הדוח נמשכה מגמת הצמיחה בפעילות החברה, אשר באה לידי ביטוי בשיפור בתוצאות החיתומיות ובהתייעלות במבנה ההוצאות"

הרווח הנקי והכולל של איי.די.איי ביטוח, חברת הביטוח שבשליטת ביטוח ישיר, סיכמה את הרבעון הראשון ב-2014 עם תוצאות יפות המצביעות על המשך צמיחה ברווחיות. בשורה התחתונה מציגה החברה תוצאות שיא עבורה עם רווח נקי וכולל של כ-39 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לרווח של כ-28 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של כ-39%.

רביב צולר, מנכ"ל החברה, מסר היום כי "אנו מסכמים רבעון שיא בהיקף הפרמיות וברווח הנקי ורואים בתוצאות פרי למאמצינו להגדלת נתחי השוק והמשך שיפור החיתום תוך כדי שמירה על מבנה הוצאות יציב, על אף הגידול בהיקף הפעילות... אנו ממשיכים לעמוד בחזית הטכנולוגיה ומאמינים כי בזכות יתרון משמעותי זה נשמור על המגמה החיובית המאפיינת את פעילות החברה בשנים האחרונות, לטובת כלל בעלי המניות של החברה".

בחברה ציינו בדוחות, בין היתר, כי "בתקופת הדוח נמשכה מגמת הצמיחה בפעילות החברה, אשר באה לידי ביטוי בשיפור בתוצאות החיתומיות ובהתייעלות במבנה ההוצאות".

בשורה העליונה החברה מציגה גידול של כ-12% בפרמיות שגבתה והסתכמו בכ-368 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-330 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בחברה מציינים כי "הצמיחה בפרמיות ברוטו נובעת בעיקר מגידול מתמשך בהיקף הפעילות במרבית הענפים בהם פועלת החברה".

בבחינת מגזרי הפעילות של הקבוצה עולה כי בביטוח הכללי רשמה החברה רווח כולל לפני מס של 41 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל. כל תחומי הפעילות המרכזיים במגזר זה הציגו רווח (גם אם סמלי), כשבין היתר החברה מציינת כהשפעה חיובית על התוצאות החיתומיות את "תנאי מזג האוויר הנוחים ששררו בחורף האחרון לעומת חורף מקביל אשתקד".

בביטוח חיים החברה הציגה גידול סמלי בפרמיות כתחום זה - כשתמהיל הפרמיות משתנה לטובת הביטוח הטהורים (ה"ריסקים") שהפרמיות בגינם גדלו, לבין פוליסות החיסכון שהפרמיות בגינן פחתו. הרווח הכולל לפני מס בביטוח חיים קטן בכ-32% והסתכם בכ-13 מיליון שקל.

בביטוחי הבריאות הפרמיות גדלו בכ-25% לסך של כ-30 מיליון שקל כשהרווח הכולל לפני מס מתחום זה עמד על כ-9 מיליון שקל (לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל).

בצמוד לדוחות הרבעוניים חברות הביטוח מפרסמות את דוח הערך הגלום (EV) בפוליסות ביטוחי החיים והבריאות נכון לסוף 2013. נתון זה מתיימר לספק שווי לפעילויות האמורות, והוא אינו כולל את השווי לפעילויות הביטוח הכללי (חלק מרכזי בפעילויות איי.די.איי ביטוח), מוניטין (היכולת ליצור עסקים בעתיד) ועוד. בכל אופן, באיי.די.איי ביטוח, שבשליטת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן, הסתכם הערך הגלום בפעילויות האמורות בכ-1.11 מיליארד שקל. ערך העסקים החדשים שנמכרו בשנה שעברה (VNB) עמד על כ-136 מיליון שקל.

איי.די.איי ביטוח נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל.