שפיצר: "העוזרים המשפטיים מנסים להלך אימים על השופטים"

מנהל בתי המשפט יוצא נגד התנהלות העוזרים המשפטיים במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו: "האמירה של יו"ר ועד העוזרים המשפטיים, לפיה יש כוונה לפטר 300 עוזרים משפטיים בטווח המיידי, היא למרבה הצער אמירה כוזבת"

"העוזרים המשפטיים מנסים להלך אימים על השופטים ועל מערכת המשפט" - כך טוען מנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, במכתב שהפיץ שלשום (ג') לכלל השופטים והרשמים. זאת, בעקבות פנייתו של ועד העוזרים המשפטיים, במסגרת סכסוך העבודה שלהם עם הנהלת בתי המשפט, לכלל 120 חברי הכנסת וכן לראש הממשלה בנימין נתניהו, במכתב שבו נטען כי 300 עוזרים משפטיים אמורים להיות מפוטרים "בטווח זמן מיידי" החל מתחילת החודש הבא.

"בשבועיים האחרונים התקיימו ישיבות משא-ומתן עם העוזרים המשפטיים, שלמרבה הצער לא הניבו דבר", כתב שפיצר במכתבו. "במקום לנהל משא-ומתן ענייני, עסוקה נציגות העוזרים המשפטיים בהפצת מכתבים, בניסיון להלך אימים על השופטים ועל מערכת המשפט".

לדבריו, מכתבה של יו"ר ועד העוזרים המשפטיים, עו"ד שרית טוביס, "רצוף באי-דיוקים", בין היתר נוכח העובדה ש"העוזרים המשפטיים ידעו כבר עם תחילת העסקתם כי מדובר בחוזים לתקופה קצובה שמועד סיומה קבוע מראש, המפורטת בחוזים עליהם חתמו".

עוד טוען שפיצר כי "האמירה החוזרת ונשנית של עו"ד טוביס, ולפיה יש כוונה לפטר 300 עוזרים משפטיים בטווח הזמן המיידי, היא למרבה הצער אמירה כוזבת. בישיבת משא-ומתן שהתקיימה בהנהלת בתי המשפט הובהר היטב כי מדובר במספר קטן של עוזרים משפטיים, שאף הם יפוטרו, ככל שלא יהיה מנוס מכך, בהודעה מוקדמת ארוכה שתכליתה לאפשר להם להיערך לסיום העסקתם במערכת המשפט. הדגשתי כי מדובר בתהליך מתמשך הדרגתי ומידתי, וכי אין כוונה לפעול 'באבחת חרב וללא היגיון'".

"רצון שרירותי של ההנהלה"

שפיצר הודיע כי הנהלת בתי המשפט ונציבות שירות המדינה מוכנות להגיע להסדר, שיכלול תקופת העסקה "ארוכה משמעותית" מזו שעליה הוסכם מלכתחילה. בנוסף, הם יהיו מוכנים לתת שהות ראויה גם לעוזרים משפטיים שיפוטרו, להמשיך בעבודתם תקופה נוספת, כדי לאפשר להם להיערך ולמצוא מקום עבודה חדש.

במכתב ועד העוזרים המשפטיים לנתניהו ולחברי הכנסת נכתב כי "בכוונת הנהלת בתי המשפט לפטר יותר מ-300 עוזרים משפטיים לשופטים ברחבי הארץ, המהווים יותר ממחצית העוזרים המשפטיים, בטווח הזמן המיידי, החל מ-31 במאי. הסיבה לפיטורים היא רצון שרירותי של הנהלת בתי המשפט לקצוב את חוזה ההעסקה של העוזרים המשפטיים במספר שנים מוגבל, ללא כל התחשבות ברצון השופט ובהתעלמות מוחלטת מטובת הציבור בכללותו".

עוד מציינת עו"ד טוביס כי "לא יעלה על הדעת שהעוזרים המשפטיים, שפיטוריהם הוקפאו, ישמשו בני-ערובה בניהול משא-ומתן על-ידי הנהלת בתי המשפט, וכי ייעשה בהם שימוש ציני להפעלת לחץ במהלך המשא-ומתן. התנהלות זו של הנהלת בתי המשפט, הממונה על השכר באוצר ונציבות שירות המדינה, אינה הולמת את מעמדה של הרשות השופטת, שעקרונות הצדק והשוויון חרוטים על דגלה".