פלאפון נכנסת לתחום הגלישה הסלולרית ברכב

חתמה הסכם עם א.ד.י מערכות לרכב חכם ותשווק סימים שיאפשרו ליבואניות הרכב להציע מגוון מוצרי תוכן ומולטימדיה בכל רכב ולא רק ברכבי יוקרה

חברת פלאפון נכנסת לתחום הגלישה הסלולרית ברכב. במסגרת זו החברה החלה לשווק כרטיסי סים לרכב שיאפשרו ליבואניות הרכב להציע מגוון מוצרי תוכן ומולטימדיה בכל רכב. ההסכם המשמעותי הראשון הינו עם חברת א.ד.י מערכות לרכב חכם המתמחה במתן פתרונות בתחום מערכות שמע ומולטימדיה, מיגון, נוחות, בטיחות ,יוקרה ותקשורת.

במסגרת ההסכם תספק פלאפון אלפי כרטיסי סים שיאפשרו ללקוחות כל החברות גלישה סלולרית ברכבם. רוכשי כלי רכב מתוצרת שברולט, קיה, סובארו, ניסאן, רנו, ועוד יוכלו לחבר את מערכות המולטימדיה שלהם לעולם הסלולר הכולל חיבור לאפליקציות ניווט בזמן אמת, תחנות רדיו אינטרנטיות וכדומה.

הממשק החדש מוצע לנהגים כחלק ממערכת המולטימדיה הכוללת חווית גלישה בנפח של 12 ג'יגה (המספיקה ל 12 חודשים) תשתית אינטרנט להתקנת אפליקציית WAZE ומודם סלולרי המקשר בין מערכת ההפעלה של המולטימדיה ובין ענן האינטרנט דרכו ניתן להתקשר לשרתי ה-WAZE או להאזין בקרוב למיוזיקס, אפליקציית המוזיקה של פלאפון.

מוטי קוסובסקי, סמנכ"ל שיווק א.ד.י מערכות לרכב חכם: "ההסכם עם חברת פלאפון הוא הסכם ראשון בענף שיאפשר לנו להציע ליבואני הרכב לחבר את מערכות המולטימדיה שמוקנות ברכבים לעולם האינטרנט, להתקין ע"ג המערכות אפליקציות ניווט בזמן אמת כגון WAZE, להתחבר לתחנות רדיו אינטרנטיות וכד'".

משה שיר, מנהל אגף לקוחות אסטרטגיים בחטיבה העסקית בפלאפון: "ההסכם יאפשר לפלאפון להרחיב את פעילותה בתחום ה-M2M - Machine to machine ובכך להמשיך ולהציע ללקוחות ליהנות ממגוון שירותי התוכן והמולטימדיה של פלאפון גם כשהם במכונית באמצעות הסים שברכב".

על פי מחקר של ארגון ה-GMSA, יותר מ-20% מהרכבים שיימכרו ב-2015 יגיעו עם חיבוריות מובנית ועד 2025 כל מכונית תהיה מחוברת למספר רשתות. ההכנסות העולמיות ממכוניות מחוברות ישלשו את עצמן עד שנת 2018 ל-54 מליארד דולר, לעומת 18 מיליארד דולר ב-2012.