יו"ר ועד תנובה מאיים בעיצומים: "רוצים לתת לנו פירורים"

עובדי תנובה רוצים נתח ממכירת הענק לסינים ■ יו"ר הוועד: "אייפקס רוצה לשמור את הכסף אצלה. אני לא מוטרד. מה שמגיע לעובדים, הם יקבלו ביי הוק וביי קוק"

"אבי ז"ל לימד אותי שאם אתה בא למאפיה ורוצה לקנות כיכר לחם, תבקש את כל המאפיה. בסופו של דבר אולי תיקח כיכר לחם. אז אנחנו מבקשים את כל המאפיה, ונראה מה יצא מזה. נכון שאנחנו לא דורשים את כל תנובה, אבל אנחנו דורשים נתח ראוי שיביע את תודת אייפקס להשבת החברה על-ידי העובדים ולרווחים הנאים שהיו להם. העובדים השביחו את ערך החברה, ולכן מגיע להם מלוא החופן".

את הדברים האלה אומר היום (ה') ל"גלובס" יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, בהתייחס לדרישת העובדים לקבלת תגמול על מכירת השליטה בתנובה לברייט פוד הסינית.

שמחי גם שולח איום מרומז לאייפקס כי מוטב לה להגיע עם העובדים להסכם בהקדם ובטרם יינקטו צעדים על-ידי העובדים.

במסגרת ההסכם עם ברייט פוד נקבע כי אייפקס תצטרך להגיע להסכם עם העובדים בתוך 3 חודשים; אך לדברי שמחי, "אין לי זמן לחכות 3 חודשים אלא ימים ספורים - שבוע ימים. הם הסכימו לתת לנו פירורים. אמרתי להם שאין לי הרבה זמן ואם לא נסגור את זה תוך ימים ספורים, הם יראו גם את הצדדים הלא-טובים שלי. יש לנו מספיק כוח וכלים כדי להכניס להם בינה".

- מה זה פירורים?

"בהסכם הקודם למכירת תנובה, הממוצע היה 5 משכורות לכל עובד, אבל הנוסחה הייתה שונה ולקחה בחשבון את ותק העובד והשכר שלו. זה היה מעל 100 מיליון שקל. הפעם אנחנו דורשים לא פחות מזה כהתחלה. בואי נאמר שאייפקס התחילו אתנו את המשא-ומתן עם שתי משכורות וזה לא לעניין. זה יוצא סוכם שמדגדג את ה-30 מיליון שקל. אנחנו מנהלים משא-ומתן, והוא לא פשוט ולא קל".

- אייפקס יוצאת מתנובה עם רווח של 4 מיליארד שקל ובלי מס. למה היא מנהלת אתכם משא-ומתן קשוח?

"ככה. הם רוצים לשמור את הכסף אצלם. אני לא מוטרד. מה שמגיע לעובדים, הם יקבלו ביי הוק וביי קוק".

- בעוד שבוע, אם לא תגיעו להבנות, נראה עיצומים?

"עוד שבוע נדבר".

הנהלת תנובה סירבה להגיב לידיעה.