נחנך מתקן ההתפלה של מקורות בקפריסין

המתקן, לצד מתקן נוסף שמקורות משדרגת בלרנקה, יספקו כ-40% מצריכת מי השתייה של קפריסין ויאפשרו למדינה להתגבר על המחסור החריף במי שתייה

נחנך מתקן להתפלת מי ים שבנתה מקורות בלימסול שבקפריסין. המתקן, לצד מתקן נוסף שמקורות משדרגת בלרנקה, יספקו כ-40% מצריכת מי השתייה של קפריסין ויאפשרו למדינה להתגבר על המחסור החריף במי שתייה.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום אמר כי "הפתרונות שמיישמת מקורות בישראל מתקבלים בברכה בעולם וההכנסות תורמות לחיזוקה הכלכלי והמדיני של ישראל ולפיתוח משק המים המקומי.

מנכ"ל מקורות שמעון בן חמו העריך כי ההכנסות הצפויות מהפרויקטים של מקורות בקפריסין נאמדות ב-500 מיליון אירו לאורך 20 שנה שיושקעו כולם בפיתוח משק המים בישראל.

במסגרת ההסכם עם ממשלת קפריסין מסוג BOT, מקורות תכננה והקימה את המתקן ותתפעל אותו באמצעות חברת הבת מקורות פיתוח וייזום במשך 20 שנים.

הקמתו של המתקן התאפשרה הודות לשיתוף פעולה בין מקורות פיתוח וייזום לבין שתי חברות מקומיות: חברת DEMETRA וחברת LOGICOM. ממשלת קפריסין ראתה במתקן זה פרויקט אסטרטגי וליווה אותו מטעמה שר החקלאות המקומי.

במקביל ממשיכות מקורות פיתוח וייזום ושותפותיה הקפריסאיות בשדרוג מתקן נוסף להתפלת מי ים בקפריסין בעיר לרנקה. המתקן יספק כ-60 אלף מטר קוב מים מותפלים ליום. גם את המתקן הזה תתפעל מקורות פיתוח וייזום, יחד עם שותפותיה המקומיות במשך 25 שנים.