ריאל זכתה בצ'מפיונס? "באיירן מינכן היא מותג הכדורגל היקר באירופה"

ע"פ מחקר של חברת Brand Finance, שווי המותג של מועדון הכדורגל הגרמני כיום עומד על 896 מיליון דולר

חברת Brand Finance, העוסקת בחקר שווי של מותגים - טוענת כי באיירן מינכן היא כיום מועדון הכדורגל היקר בעולם - עם "מותג שהשווי שלו הוא 896 מיליון דולר". הבדיקה, שכללה רשימה של 50 מועדוני הכדורגל בעלי המותג היקר ביותר באירופה, לוקחת בחשבון נתונים פיננסיים ושיווקיים של המועדונים - דוגמת ערך שחקני הסגל, קצב צמיחת הכנסות, וה"מסורת" של המועדונים.

על-פי המחקר, מנצ'סטר יונייטד, שבעונה הראשונה ללא המאמן האגדי אלכס פרגוסון על הקווים סיימה רק במקום השביעי בפרמיירליג ולא הצליחה להעפיל למפעל אירופי - "מחקה" כמעט 100 מיליון דולר משווי המותג שלה בתוך שנה, שכיום מוערך ב-739 מיליון דולר. יש לציין כי למרות הנתון האחרון, יונייטד נסחרת בוול-סטריט (NYSE:MANU) לפי שווי שוק של כ-2.7 מיליארד דולר.

"השדים האדומים" נמצאים במקום השלישי בדירוג של Brand Finance. מלבד באיירן, מקדימה אותם גם אלופת אירופה הטרייה, ריאל מדריד (768 מיליון דולר). את החמישייה הראשונה משלימות ברצלונה (622 מיליון דולר) ומנצ'סטר סיטי (510 מיליון דולר, שיפור של 178 מיליון דולר בתוך שנה אחת).

שווי סך מותגי הכדורגל בדירוג, שכולל כאמור 50 מועדונים - נאמד בלמעלה מ-10 מיליארד דולר. הקבוצות האנגליות מובילות, עם שווי מותגים כולל של 3.79 מיליארד דולר.