עיצומי העובדים בתנובה: מחסור בגבינות לקראת שבועות

המו"מ בין נציגי אייפקס לנציגי העובדים בתנובה עלה על שרטון, בשל מחלוקת לגבי תגמול העובדים במענק מכירה בעקבות העסקה עם ברייט פוד הסינית

המשא-ומתן בין נציגי אייפקס לנציגי העובדים בתנובה עלה הערב (ב') על שרטון, זאת על רקע מחלוקת שנתגלעה ביניהם ביחס לתגמול העובדים במענק מכירה בעקבות מכירת מניות השליטה בחברה לחברת ברייט פוד הסינית.

בישיבות המרתוניות השתתפו יו"ר ארגון עובדי תנובה, אחיאב שמחי; באי-כוח העובדים, עורכי הדין בני כהן ואלי כהן; ובא-כוח אייפקס, עו"ד אריאל עמינצח. משלא הושגו הסכמות, החליט הוועד הארצי להוציא לפועל את סכסוך העבודה שאושר על-ידי האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

לפיכך, מחר (ג') בצהריים יתכנסו נציגי הוועד הארצי של עובדי תנובה לדון בסדרת הצעדים שבדעתם לנקוט, ואולם כבר הערב הוחלט כי הפצת המוצרים תואט, המובילים לא יבצעו יותר מסבב אחד של מכירה ,וגבינות רכות לא יוצאו ממחסני החברה.

החל מהלילה יקוימו אסיפות הסברה במרכזים הלוגיסטיים ובמחלבות של תנובה, בהם מועסקים עובדים 24 שעות ביממה.

יו"ר ארגון עובדי תנובה, אחיאב שמחי, מסר בתום הישיבה כי אין ולא יכול להיות כל ספק כי הרווח שהשיגה חברת אייפקס במכירת מניות השליטה הוא תוצאה של ניהול נכון של מנכ"ל החברה וחברי ההנהלה, אך לא פחות מכך עבודה מאומצת של העובדים.

שמחי מסר בסיומה של הישיבה כי הוא מצר על כך שאייפקס מובילה את המשא-ומתן לכדי משבר דווקא ערב חג השבועות, לקראתו פועלים עובדי תנובה להגדלת מכירות החברה. לדבריו, "דווקא כעת לא ניתן לצפות מאתנו להמשיך לתרום כימים ימימה לרווחיות החברה אם לא נזכה לתגמול הוגן על מאמצינו לשגשוג החברה".

עו"ד בני כהן, בא-כוח העובדים, הבהיר כי "לאורך כל השנים מאז נרכשה תנובה על-ידי אייפקס, תרמו העובדים במרץ להגברת התפוקה ולהגדלת הרווחים של החברה. העובדים אף נרתמו למאמץ בעתות משבר. ברור כשמש כי תרומתם של העובדים, נאמנותם לחברה והשקעתם, כמו גם יחסי העבודה שהפכו למודל במקומות עבודה רבים אחרים, הובילו את החברה לשגשוגה והגדלת ערכה.

"אמנם נכון כי בשיחה שקוימה עם נציג חברת ברייט פוד הושגה הבנה לפיה העסקה שבין ברייט פוד לאייפקס לא תושלם מבלי שיובטחו זכויות העובדים, לרבות המשך קיומם של ההסכמים הקיבוציים, מניעת פיטורים ומענק מכירה - ואולם למרבה הצער בעלי חברת אייפקס מערימים קשיים רבים על השגת הסכם תגמול העובדים, ולפיכך אין בכוונת נציגות העובדים להמתין עד לשלב ה-Closing של העסקה".

מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה מנהלת את המשא-ומתן מול נציגות העובדים ולא בתקשורת. החברה עושה מאמץ משמעותי לסיים את התהליך בהקדם ופועלת כדי למזער את הפגיעה בצרכנים".