הורים נגד חופשת שבועות: "כבר הרמנו ידיים"

"מה אנחנו, העבדים, אמורים לעשות עם הילדים כמעט שבוע בבית?" ■ "עד מתי יימשכו כך החופשות שאינן תואמות כלל את ימי העבודה של ההורים?"

חג השבועות בפתח, וברחבי הארץ צפויים לצאת מאות אלפי תלמידים לחופשה בת 4 ימים - מיום ג' ועד ליום ו' בשבוע הבא. אלא שהורים רבים זועמים על יום החופשה הנוסף שעליו הוחלט השנה, ואומרים בייאוש: "כבר הרמנו ידיים; אין טעם להתלונן. לא נותר לנו לעשות דבר חוץ מלהתעצבן".

"עד מתיי יימשכו כך החופשות שאינן תואמות כלל את ימי העבודה של ההורים, שצריכים לחפש מי יישאר עם הילדים או להפסיד ימי עבודה?", כתב אחד ההורים באחת הרשתות החברתיות. "בשביל מה החופשות המיותרות של חנוכה ול"ג בעומר?".

אם אחרת שאלה בכעס: "מדוע הוחלט לעשות גשר? חופשת שבועות היא בימים שלישי ורביעי, ולילדי הצהרון יש קייטנה ביום חמישי. מדוע אין גם ביום שישי?".

"למה כולם חוזרים לעבוד בחמישי, והילדים חוזרים רק בראשון שאחרי?", המשיך הורה אחר. "מילא חמישי, אבל לעשות גשר גם בשישי? מה אנחנו, העבדים, אמורים לעשות עם הילדים כמעט שבוע בבית?!". האב הזועם אף הציע פתרון יצירתי: "מה עם מחאת הורים מיידית?".

הסיבה ליום החופשה הנוסף בחג הקציר נעוצה בהחלטת משרד החינוך להחזיר את ימי החופשה שנלקחו בשל הקדמת פתיחת שנת הלימודים לחודש אוגוסט. בתום דיון שהתקיים בנושא הוחלט כי יום אחד מחופשת ל"ג בעומר יתבטל בשנה הבאה - ובמקומו יבוטלו הלימודים ביום שישי שאחרי חג השבועות.