סקר: העשירים מעדיפים "חוויות אותנטיות" על-פני רכוש חומרי

הנסקרים דירגו את האכילה, הנסיעות והגולף בראש רשימת העיסוקים המעניינים ביותר שלהם ■ העדפה ברורה לחוויות רלבנטיות לסגנון החיים שלהם - על פני הנחות ומבצעי קידום מכירות

אנשים עשירים באסיה, אפריקה והמזרח התיכון מפגינים העדפה גוברת ל"חוויות אותנטיות" על פני רכוש חומרי. כך עולה מסקר שערכה מסטרקרד.

"המחקרים שלנו... חשפו נטייה גוברת בקרב האמידים לחפש ולגלות חוויות אותנטיות בניגוד לרכישה ולבעלות על פריטי מותרות פיזיים", אמרו מחברי הדו"ח. הם ציינו גם את ההתמקדות הגוברת בהשגת צמיחה אישית ואושר באמצעות עריכת מסעות ולמידת מיומנויות חדשות.

"הצלחה פיננסית נתפסת כבסיס שמאפשר לעשירים להפוך לאנשים הטובים ביותר שביכולתם להיות. בנוסף, מאמציהם להשיג עצמאות פיננסית נובעים מאמונתם שמעמד כזה יעניק להם את אפשרויות הבחירה, המשאבים והזמן שלהם הם זקוקים בחיים", הוסיפו המחברים.

במהלך 2013 סקרה מסטרקרד 1,000 אנשים אמידים במדינות נבחרות באזורי אסיה פסיפיק/המזרח התיכון/אפריקה (מדינות APMEA): סין, הונג קונג, יפן, סינגפור, דרום אפריקה, דרום קוריאה ואיחוד הנסיכויות הערביות. הסקר התמקד ב-APMEA בשל הריכוז הגבוה של עשירים במדינות אלה. ב-2017 יתגוררו ב-APMEA 70% מהאנשים העשירים בעולם.

הנסקרים דירגו את האכילה, הנסיעות והגולף בראש רשימת העיסוקים המעניינים ביותר שלהם. כמו כן גילו הנסקרים העדפה ברורה לחוויות רלבנטיות לסגנון החיים שלהם - על פני הנחות ומבצעי קידום מכירות.

"העושר נתפס כאמצעי לחוות את העולם ולחיות את החיים באמת, כאשר הנסיעות נחשבות לאמצעי הטוב ביותר לגלות את העולם", נאמר בדו"ח. כמו כן צוין בדו"ח שהעשירים ב-APMEA עורכים לפחות שש נסיעות בשנה לצורכי עסקים או בילוי.