אטרקציות בלונדון: 4 מניות בריטיות שיכולות לזנק עד 45%

למרות התאוששות מהירה בכלכלה הבריטית, הבורסה באנגליה מפגרת בשנה האחרונה אחרי מקבילותיה ■ התחזקות הפאונד והצפי להמשך התאוששות הכלכלה מבליטים את המניות אשר פועלות בעיקר בשוק המקומי ■ מיהן אם כך המניות המומלצות שלנו

המניות הנסחרות בלונדון דורכות במקום בשנה האחרונה. בניגוד למדדי המניות בארה"ב ובאירופה, שהניבו למשקיעים תשואה דו-ספרתית, הניב מדד פוטסי 100 1.69% בלבד.

כלכלת אנגליה צומחת בקצב מהמהירים בכלכלות המפותחות, ולהערכתנו צמיחה זו צפויה להאיץ לרמות של 2.8% ו-2.7% בשנים 2014 ו-2015 בהתאמה (לעומת 1.7% ב-2013). גם התמתנות הלחצים האינפלציוניים, מרמה של 2.6% אשתקד לרמה של כ-1.9% השנה, לא דוחפת את המניות מעלה.

תופעה זו שונה משווקים אחרים, שבהם האצה בצמיחה מתורגמת בדרך כלל לשיפור ברווחי החברות ולביצועים חיוביים של שוקי המניות. באנגליה המצב הפוך.

הסבר לביצוע החסר ניתן למצוא בכך שרווחי החברות מתאפיינים בשנה האחרונה בירידה בקצב של 11%, וגם ברבעון הראשון נמשכה המגמה. הסבר נוסף הוא הרכב מדד פוטסי 100, שבו שלוש מכל ארבע חברות מייצרות הכנסותיהן מחוץ לבריטניה ולא נהנות מההתאוששות המהירה בצמיחה ביבשת.

מבחינה מגזרית, כמחצית מהמדד מורכבת מחברות הפועלות במגזרים המוגדרים דפנסיביים, כך שהאצה בפעילות אינה מתורגמת לעלייה עודפת במחיר המניות.

כשבוחנים את תמחור המניות במדד, נמצא כי המניות נסחרות במכפיל עתידי לרווחי השנה של 14, המהווה הנחה של כ-5% לעומת מדד המניות העולמי וקרוב לממוצע ההיסטורי העומד על 13.

ההאצה בצמיחה, וכן העלייה של כ-18% במחירי הבתים בממוצע בשנה האחרונה, לא נעלמו מעיני הבנק המרכזי, שצפוי להיות הראשון להעלות ריבית בין הבנקים המרכזיים במדינות המפותחות.

הבנק, שהגדיר את עליית מחירי הדיור כסכנה המרכזית לכלכלה, צפוי להערכתנו להתחיל להעלות ריבית בתחילת 2015 - מרמה של 0.5% לרמה של 0.75%, וזו צפויה להמשיך ולעלות לרמה של 1.5% בסוף השנה הבאה.

העלאה זו תגיע במקביל לצמצום תכנית הרכישות, המבוצעת על ידי הבנק כחלק מהאמצעים שיישמו גם בנקים מרכזיים בארה"ב, יפן ובצורה מצומצמת באירופה, על מנת לתמוך בכלכלות לאחר המשבר. צפי העלאת הריבית, כמו גם עוצמת הכלכלה, הביאו את הפאונד להתחזק בשנה האחרונה בכ-11% מול הדולר וב-5.2% מול האירו. מגמה זו, וגם הערכתנו להמשך התחזקות המטבע, היוו גורם נוסף לביצוע החסר של מדד פוטסי 100 הכולל חברות יצואניות רבות.

בין הגדולות מניות הערך עדיפות

בשנה האחרונה המלצתנו לא השתנתה לגבי מדד המניות באנגליה, ואנו משמרים המלצת "משקל חסר" ביחס למשקלו במדדי המניות העולמיים. המלצה נוספת שאנו משמרים, היא להיחשף לשוק בבריטניה כולה דרך מניות המיד-קאפ המקומיות הנסחרות במדד פוטסי 250. במדד זה חלקה של בריטניה מסך המכירות עומד על 50%, וחלקן של החברות המשויכות למגזרים מחזוריים הוא גבוה. חברות אלו צפויות ליהנות מהתאוששות הכלכלה ולא להיפגע מהתחזקות המטבע המקומי. בניגוד לחברות הגדולות, רווחי החברות הללו עלה בשנה האחרונה ב-3.5%.

בדיקה נוספת שערכנו, מראה כי בתקופות הקודמות להעלאות ריבית בבריטניה, מבין המניות הגדולות אלו הן מניות הערך (Value) שמתפקדות טוב יותר. בהנחה שתופעה זו תחזור מומלצות "משקל יתר" מניות ממגזרים כמו אנרגיה, פיננסים ובריאות, לעומת משקלן בפוטסי 100, שכאמור ככלל מומלץ "משקל חסר".

בין החברות העונות על המלצותינו האמורות נמצאת British Sky Broadcating (BSY:L), ספקית שירותי הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה. החברה מציעה בנוסף שירותי טלפון ואינטרנט, ולה עשרה מיליון מנויי טלוויזיה וחמישה מיליון מנויי אינטרנט המספקים לחברה 83% מהכנסותיה. שיעור החדירה לשירותי הטלוויזיה עומד על 55% בלבד, ולהערכתנו צפוי להמשיך לצמוח. באחרונה פורסם, כי החברה במו"מ לרכוש את הרשת המקבילה באיטליה, מתוך כוונה אפשרית ליצור את SKY אירופה בדרך של מיזוגים ורכישות. החברה נסחרת במכפיל 12 לרווחי 2015, המשקף הנחה של כ-25% למכפיל שבו נסחרה בעבר; זאת כאמור תוך אפשרות להתרחבות לתחומים חדשים ובשווקים מחוץ לבריטניה.

קבוצת לוידס (LLOY:L), המלווה הגדול למשכנתאות בבריטניה, נוצרה מתוך המשבר של 2008, עת חברה HBOS לקבוצת הבנקאות לוידס, הכוללת גם את הבנק של סקוטלנד, חברת Halifax ועוד. הבנק מספק שירותי הלוואות ופיננסים אחרים - 48% מהכנסותיו נובעים מהלוואות לפרטיים, 29% מהלוואות מסחריות, 11% מפרמיות ביטוח ו-12% מפעילות בינלאומית. הבנק עומד במגבלת ההון לפי באזל 3, עם הון ראשוני של 10.3% כבר בסוף 2013. להערכתנו, השיפור בכלכלת בריטניה, תוך תהליך של העלאת ריבית הדרגתית, צפוי לשפר משמעותית את התשואה על ההון בשנים הבאות, תוך גידול ברווח ובדיבידנד המחולק.

DCC PLC (סימול: DCC:L) היא חברת החזקות, הפועלת בהפצה ומכירה של מוצרים ושירותים בתחומי האנרגיה (57% מהרווח EBITA), טכנולוגיה (22%), בריאות (12%), סביבה (6%) ומזון (3%). בחלוקה גיאוגרפית, 75% ממכירותיה באנגליה, 17% באירופה ו-8% באירלנד. החברה צומחת גם בדרך של מיזוגים ורכישות, ופרסמה בשבוע שעבר דוח שעלה על ציפיותינו, תוך הצגת שיפור כמעט בכל הפרמטרים ותזרים מזומנים חזק. החברה מוציאה מדי שנה בממוצע 125 מיליון פאונד על רכישות, ולהערכתנו סכום זה צפוי להיות מוכפל בשנה הבאה. רווחי החברה צפויים, להערכתנו, לצמוח השנה בכ-10%, לרמה של 177 מיליון פאונד, על מחזור מכירות של 12.47 מיליארד פאונד.

Bellway (רש"ת: BWY:L) היא חברת נדל"ן אשר בונה בתים ברחבי אנגליה. למרות החשש מעליית ריבית ומחירי הנדל"ן הגבוהים, היא נסחרת להערכתנו במחיר אטרקטיבי. החברה בונה ומוכרת כ-5,650 יחידות דיור בשנה, ולה קרקעות לבניית 19,000 יחידות נוספות. החברה מוכרת 19% בלבד בלונדון, מה שמקטין את הסיכון. שאר המכירות נחלקות שווה בשווה בין צפון אנגליה ודרומה, ומחיר המכירה הממוצע עמד על 193 אלף פאונד. רווחי החברה צפויים, להערכתנו, לצמוח בכ-65% ובכ-35% נוספים בשנה המסתיימת ביולי 2014 ובזו שאחריה בהתאמה.

לסיכום, לאור הצפי להמשך התחזקות הפאונד והחולשה ברווחי החברות הגדולות בפוטסי 100, אנו ממשיכים להמליץ עליהן "משקל חסר" לעומת המניות בארה"ב ואירופה. מאידך, אנו ממליצים "משקל יתר" על שילוב מניות ערך מבין המניות הגדולות ומניות מיד-קאפ שייהנו מהמשך התאוששות מהירה בכלכלת בריטניה.

* הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

בריטיות
 בריטיות