מצרים בחרה נשיא: הגנרל עבד אל פתח א-סיסי זכה ב-96.5%

כך עולה מתוצאות לא רשמיות שפרסם העיתון "אל אהרם" בתום שלושה ימי הצבעה ■ הבחירות התנהלו תחת אבטחה כבדה של מאות אלפי חיילים ושוטרים, מחשש למהומות ולניסיונות לשבש את ההליך הדמוקרטי

מצרים בחרה נשיא: מתוצאות לא רשמיות שפרסם העיתון "אל אהרם" עולה כי שר ההגנה לשעבר, הגנרל עבד אל פתח א-סיסי, זכה ברוב עצום של 96.5% מקולות המצביעים - וזאת בתום שלושה ימי הצבעה.

יריבו היחיד של א-סיסי בבחירות, חבר הפרלמנט חמדין סבאחי, זכה לשיעור תמיכה זעום של 3.5%. סבאחי הפסיד בפער עצום אפילו במחוז הולדתו. ועדת הבחירות במצרים מסרה שאחוז ההצבעה בבחירות עמד על 44.4%.

למרות שא-סיסי אינו מועמד דתי, הוא נהנה מתמיכה גורפת במצרים. יונס מחיון, ראש מפלגת "א-נור" הסלאפית קיצונית, בירך על נצחונו בבחירות והתפלל להצלחתו. "אני מקווה שבעזרת אללה התוצאות הללו יסייעו למצרים וליציבותה", אמר מחיון, שמפלגתו תמכה בעבר באחים המוסלמים, אך עברה לתמוך בא-סיסי לאחר הדחת הנשיא הקודם מוחמד מורסי.

שורת משפטי ראווה לאנשי האחים המוסלמים

כשנה לאחר המהפכה השנייה במדינה, שהביאה להפלתו של הנשיא מורסי ושל תנועת האחים המוסלמים, יצאו מיליוני מצרים בתחילת השבוע לבחור את הנשיא הבא של ארץ הנילוס. הבחירות התנהלו תחת אבטחה כבדה של מאות אלפי חיילים ושוטרים, מחשש למהומות ולניסיונות לשבש את ההליך הדמוקרטי.

הבחירות במצרים נערכו על רקע סדרת המשפטים הנערכת במדינה לאנשי האחים המוסלמים, שמאז שהודחו מהשלטון - כבר הוצאו אל מחוץ לחוק. בחודש שעבר, בית המשפט המצרי הטיל עונש מוות על מוחמד בדיע, ששימש כמנהיג התנועה מאז 2010.

יחד עמו, הוטל גזר דין מוות על עוד 682 פעילים ותומכים של האחים המוסלמים. עם זאת, ההחלטה על ביצוע גזר הדין של כולם תלויה באישורו של המופתי של מצרים.

בחודש שעבר, הטיל אותו בית משפט עונש מוות על 528 נאשמים מקרב האחים המוסלמים, אלא שגם אז הוא העביר את הסוגייה למופתי, שבסמכותו, כאמור, לקבוע אם לבצע את גזר הדין. לאחר ערעור שהוגש, החליט בית המשפט ש-37 מתוכם יוצאו להורג ו-491 יישלחו למאסר עולם.