סטנלי פישר הושבע למועצת המנהלים של הפדרל ריזרב

נגיד בנק ישראל לשעבר מחכה כרגע להצבעה סופית נוספת אחרונה בסנאט האמריקני שאחריה הוא צפוי להתמנות רשמית לתקפיד סגן יו"ר הבנק המרכזי ולהיות מספר 2 של ג'נט ילן

נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר הושבע אמש למועצת המנהלים של הפדרל ריזרב, והוא מחכה כרגע להצבעה סופית נוספת אחרונה בסנאט האמריקני שאחריה הוא צפוי להתמנות רשמית לתקפיד סגן יו"ר הבנק המרכזי ולהיות מספר 2 של ג'נט ילן. עוד לא נקבע מועד מדויק להצבעה הזו.

לפיכך, פישר צפוי לקחת חלק פעיל מתוכנית הנסיגה של הבנק המרכזי מהמדיניות המוניטרית המקלה שבתוכה ריבית אפסית במשך כ-6 שנים, ורכישות אג"ח ממשלתיות בהיקף מצטבר של כ-3 טריליון דולר במטרה להזרים נזילות לשווקים.

במהלך ההצבעה בבית הנבחרים בחודש מארס פישר הביע תמיכה בהשארת שיעורי הריבית האפסיים וצמצום הדרגתי של רכישות האג"ח עד התייצבות של שוק העבודה ובאינפלציה.

פישר, 70, הוא בעל אזרחות אמריקנית וכן ישראלית. הוא עמד בראש בנק ישראל בין השנים 2005 ועד 2013. מאז הוא מתגורר בביתו שבניו יורק. בתפקידיו פישר כיהן גם כסגן יו"ר קרן המטבע וכסגן נשיא בנק סיטיגרופ.

פישר היה גם המורה של יו"ר הפד' הקודם בן ברננקי, נשיא ה-ECB מריו דראגי ושר האוצר האמריקני לשעבר בממשל קלינטון, לארי סאמרס.