דניאל אורן ימונה למנהל המוזיקלי של האופרה הישראלית

במסגרת תפקידו ינצח אורן מדי שנה על שתי הפקות באופרה הישראלית וכן על מספר קונצרטים עם תזמורת האופרה

דניאל אורן / צילום: יוסי צבקר
דניאל אורן / צילום: יוסי צבקר

חדשות דרמטיות מהאופרה הישראלית: האופרה הודיעה הבוקר (א') כי המנצח דניאל אורן יתמנה לתפקיד המנהל המוזיקלי שלה בראשית העונה הבאה (2015-2014).

הסכמתו של אורן לקבל את התפקיד מפתיעה, שכן רק לפני כשבועיים אמר בראיון בלעדי ל"גלובס" כי לוח הזמנים שלו אינו מאפשר קבלת מינוי זה.

במסגרת תפקידו ינצח דניאל אורן מדי שנה על שתי הפקות באופרה הישראלית וכן על מספר קונצרטים עם תזמורת האופרה (התזמורת הסימפונית ראשון-לציון).

מינוי זה מהווה "מתיחת פנים" משמעותית לאופרה הישראלית, שכן אורן הוא בין מנצחי האופרה הבולטים בעולם. הוא מנצח בקביעות בבתי האופרה החשובים בעולם, ביניהם האופרה הצרפתית הלאומית בפריז, ה"ארנה" בוורונה, "קובנט גרדן" בלונדון ועוד.

אורן ניצח על הפקות רבות באופרה הישראלית, כולל הפקה חדשה של "לה בוהם" בחודש שעבר. כמו כן הוא מנצח בקביעות על הפקות האופרה במצדה, וינצח שם החל מהשבוע הבא על ההפקה החדשה של "לה טרוויאטה".

מבחינת האופרה הישראלית, אחד היתרונות הגדולים במינויו הוא בכך שאורן מהווה מגנט לסולנים כוכבים, שמוכנים להופיע איתו בארץ תמורת סכום קטן משמעותית מזה שהם רגילים לקבל בעולם.

בעונה הבאה, שתהיה עונת ה-30 לאופרה הישראלית, ינצח דניאל אורן על הפקה חדשה של "נאבוקו" מאת ורדי ועל הפקה חדשה של "טוסקה" מאת פוצ'יני למרגלות המצדה.