גט טקסי עתרה לבג"ץ נגד צו ההרחקה מאיסוף נוסעים מנתב"ג

"צו ההרחקה לוקה בחוסר סבירות קיצוני ופוגע פגיעה קשה, לא סבירה ולא מידתית בחופש העיסוק של גט טקסי ושל הנהגים המשתמשים באפליקציית גט טקסי" ■ גם רשות ההגבלים העסקיים בודקת את חוקיות צו ההרחקה

גט טקסי / צילום: ערן לם
גט טקסי / צילום: ערן לם

חברת גט טקסי עתרה היום (א') לבג"ץ בבקשה כי יוציא צו המורה לרשות שדות התעופה לאפשר למוניות שהוזמנו על-ידי האפליקציה של החברה לאסוף נוסעים משטח שדה התעופה בן-גוריון.

כזכור, לפני כשבועיים הוציא מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, צו הרחקה האוסר על נהגי המוניות של גט טקסי לאסוף נוסעים המגיעים לישראל מנתב"ג. גט טקסי טוענת כי "מדובר בהודעה שרירותית שמשמעותה פגיעה ישירה בצרכנים החוזרים מחו"ל, המשך גביית מחירים גבוהים, ריסון התחרות החופשית, פגיעה בפרנסתם של כ-3,500 נהגים וכן המשך קיום המונופול על הנסיעות מנמל התעופה החוצה".

בעתירה שהוגשה היום על-ידי עורכי הדין מיכאל גינסבורג ואפרת ברזילי ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', נכתב בין השאר כי "צו ההרחקה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, הן בשל היעדר תשתית עובדתית מספקת להחלטה, והן בשל כך שהוא פוגע פגיעה קשה, לא סבירה ולא מידתית בחופש העיסוק של גט טקסי ושל הנהגים המשתמשים באפליקציית גט טקסי".

לדברי החברה, בנוסף, צו ההרחקה מפלה בין גט טקסי לבין גופים חיצוניים אחרים באמצעותם מוזמנות מוניות לצורך איסוף מנתב"ג, ופוגע באופן אנוש בחופש העיסוק.

עוד נטען בעתירה, בין היתר, כי "החלטת הרשות ניתנה בחוסר סמכות, בסופו של הליך מינהלי שנוהל שלא בהתאם לכללי מינהל תקין, לוקה בפגמים רבים היורדים לשורש העניין, אשר כל אחד מהם לבד וכולם ביחד מובילים לתוצאה אחת ויחידה והיא - דין ההחלטה בטלות".

לדברי גט טקסי, דיני המשפט הציבורי מחייבים את רשות שדות התעופה להפעיל שיקול-דעת בהתאם לאמות-המידה המקובלות לפי עיקרון המינהל התקין...החלטת הרשות אינה עומדת באמות-המידה המחייבות אותה, ודינה לביטול".

יצוין כי צו ההרחקה עורר הדים רבים, ובעקבותיו פתחה גם רשות ההגבלים העסקיים בבדיקת חוקיות צו ההרחקה שהוצא נגד נהגי גט טקסי באופן ספציפי.

מגט טקסי נמסר: "חברת גט טקסי, כסטארט-אפ ישראלי המוביל מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל ובעולם, תמשיך לעשות הכול על מנת להעניק לקהל לקוחותיה ולנהגים את השירות המתקדם, האמין והטוב ביותר, כפי שעשתה עד כה. החברה תמשיך לפעול בכל המישורים החוקיים והמקובלים כדי לתת לנוסעיה את המחיר האטרקטיבי ביותר גם בנסיעות חזרה מנמל התעופה בן-גוריון".