הבורסה בת"א ננעלה ביציבות; דסק"ש עלתה 3.9%

מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בתל-אביב ■ דיסקונט הפיץ אתמול כ-5% ממניות הבנק הבינלאומי בשווי של כ-280 מיליון שקל ■ טבע הכריזה על שורת צעדים ארגוניים במסגרתם תצמצם את ההנהלה הבכירה מ-15 מנהלים ל-9

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

יום המסחר בבורסה באחד העם (ב') נחתם ביציבות, כאשר מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 סיימו כמעט ללא שינוי. בוול סטריט מתנהל המסחר בירידות קלות לאחר נתון מאקרו מאכזב ובאירופה נרשמת מגמה מעורבת. נזכיר כי מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בתל-אביב לרגל חג השבועות. מחזור המסחר הסתכם בכ-931 מיליון שקל.

ובזמן שעם ישראל יחגוג, בעולם העסקים ימשכו כרגיל. הבנק המרכזי האירופי, בראשות מריו דראגי, צפוי להוריד השבוע את הריביות ולהגדיל את ההלוואות לעסקים קטנים שרעבים לאשראי, במאבקו להדוף את האיום של דפלציה בנוסח יפן בגוש האירו. ה-ECB צפוי לעשות את מה ששום בנק מרכזי גדול לא עשה עד כה - להוריד את אחת הריביות שלו אל מתחת לאפס - בישיבת מועצת הנגידים שלו ביום ה'. המהלך הזה עומד בסתירה למגמה המוניטרית בבריטניה, שבה שוקל הבנק המרכזי להעלות את הריביות בתגובה להבראה הכלכלית.

מקורות בכירים בבנק המרכזי האירופי רמזו שהבנק יציג גם אמצעים לסיוע לעסקים הקטנים האירופיים בגוש האירו להתגבר על מה שדראגי כינה בשבוע שעבר "סחרור שלילי הרסני" של אינפלציה נמוכה ומגבלות אשראי חמורות.

דיסקונט מוכר מניות הבינלאומי

בנק דיסקונט החל לממש את החזקותיו בבנק הבינלאומי. ל"גלובס" נודע כי אתמול הפיץ דיסקונט כ-5% ממניות הבנק הבינלאומי בשווי של כ-280 מיליון שקל. ההפצה בוצעה ע"י בית ההשקעות IBI במחיר של 55.8 שקל למניה - דיסקאונט של 2.5% לעומת מחיר הסגירה של המניה בסיום המסחר בבורסה בת"א אתמול.

טבע הודיעה היום על שורת צעדים ארגוניים, שייכנסו לתוקף ב-1 ביולי. השינויים כוללים בין היתר הקמת קבוצת תרופות גנריות גלובלית חדשה וכן הקמת קבוצה לפיתוח תאגידי. השדרה הניהולית תקוצץ מ-15 מנהלים ל-9 בלבד.

בתוך כך, טבע זכתה ביום שישי בפסיקה חיובית של בית משפט בארה"ב בנוגע לתרופה Celebrex. בית המשפט המחוזי של צפון מערב וירג'יניה דחה את עתירת מילן ואישר בפסיקה ובצו את החלטת ה-FDA שלפיה טבע אמורה לזכות בבלעדיות בת 180 ימים כמגישה הראשונה של גרסה גנרית לתרופה במינונים של 100, 200 ו-400 מ"ג. טבע קיבלה אישור טנטטיבי מה-FDA עבור כל המינונים. המכירות השנתיות של התרופה בארה"ב היו 2.2 מיליארד דולר, עפ"י נתוני ה-IMS, נכון לדצמבר 2013.