עדי עזרא ורני צים ביצעו השקעות במיליונים באס.אר אקורד

השניים ביצעו השקעות בחברה בהיקף מצרפי של מיליוני שקלים בודדים, והפכו בימים האחרונים לבעלי עניין בה

לקראת העברת השליטה בשלד הבורסאי אס.אר אקורד לידיו של עדי צים, בעליה לשעבר של רשת שיווק המזון "כמעט חינם", מצטרפים אליו צמד שותפים שהפכו בימים האחרונים לבעלי עניין בחברה - אחיו רני צים, ועדי עזרא, מבעלי ענקית מוצרי המזון נטו אחזקות.

רני צים ביצע בשבועיים האחרונים רצף של עסקאות במניות החברה, בהשקעה של מיליוני שקלים בודדים, וכעת הוא מחזיק בכ-11% מהון מניותיה בשווי נוכחי של כ-2 מיליון שקל. עדי עזרא השקיע לפני כמה ימים כ-740 אלף שקל ברכישת כ-5% ממניותיה של אס.אר אקורד.

כאמור, עסקאות אלה מתבצעות זמן קצר לאחר שעדי צים חתם על הסכם השקעה של כ-30 מיליון שקל בחברת אס.אר. אקורד כנגד הקצאת 82% ממניות החברה. נוסף על הזרמת ההון, התחייב צים להעמיד לאס.אר אקורד מימון, בעצמו או באמצעות אחרים, בגובה של 67 מיליון שקל בשני שלבים. זאת, תוך 150 ימים מהמועד שבו תחל פעילות עסקית שיכניס לחברה.

המסחר מתאפיין בתנודות חדות

בכוונת צים לצקת לאס.אר אקורד פעילות מאחד התחומים הבאים: נדל"ן, מזון, פיננסים או אנרגיה סולארית. אם הפעילות שתוכנס תעמוד ביעד הון עצמי שנקבע בין הצדדים, יוקצו לצים מניות נוספות שיגדילו את חלקו בחברה ל-90%.

עדי צים אמר היום כי "אנחנו מבצעים בדיקת נאותות, ובינתיים מביעים בנו עניין כל מיני משקיעים וגופים. כנראה הם מאמינים בי באופן אישי, לא חשוב איזו פעילות אחליט להכניס לחברה". מאז נחתם הסכם ההשקעה מול צים מתאפיינת מניית אס.אר אקורד בתנודות חדות, שמגיעות בימי מסחר לא מעטים לשיעורים דו-ספרתיים. היום למשל היא צנחה בכ-20% לשווי חברה של כ-20 מיליון שקל.

אס.אר. אקורד היא גלגולה הנוכחי של שרם-פודים-קלנר - אחת מחברות ההשקעה הבולטות בישראל בתחילת העשור הקודם, אשר ירדה מנכסיה עקב השקעות כושלות בתחומי הנדל"ן והטכנולוגיה, שהסבו לה הפסדים של מאות מיליוני שקלים. ביוני אשתקד רכשה חברת גרינסטון של "סוחר השלדים" ירון ייני את השליטה בחברה, לאחר שהזרימה לתוכה כ-4 מיליון שקל במסגרת הסדר חוב.