שיאים חדשים בוול סטריט לאחר דוח התעסוקה

דוח התעסוקה: המשק האמריקאי הוסיף 217 אלף משרות בחודש החולף, בהתאם לצפי, לאחר הוספה של 288 אלף משרות בחודש אפריל ■ הדאו ג'ונס העפיל היום לשיא והוא על סף רמת ה-17,000 נקודות

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

יום המסחר בוול סטריט (ו') ננעל במגמה חיובית, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש מאי, שפורסם ב-15:30 שעון ישראל. גם באירופה ננעל המסחר בעליות שערים. אמש ננעל מדד ה-S&P 500 בשיא חדש וגם היום הוא המשיך וטיפס לשיא חדש. גם מדד הדאו ג'ונס העפיל היום לשיא והוא על סף רמת ה-17,000 נקודות. בסיכום שבועי עלה מדד ה-S&P 500 ב-1.3% והדאו ג'ונס התקדם בכ-1.2%. הנאסד"ק עלה השבוע ב-1.9%.

לפי הדוח המשק האמריקאי הוסיף 217 אלף משרות בחודש החולף, לאחר הוספה של 288 אלף משרות בחודש אפריל. הנתון היה בהתאם לצפי הכלכלנים. שיעור האבטלה נותר על 6.3% לעומת צפי לעלייה ל-6.4%. [להרחבה - קראו עוד]

הבנק האירופי המרכזי (ECB) החליט אתמול להוריד את הריבית לחודש יוני לשפל חדש - 0.15% לעומת הריבית הקודמת שעמדה על 0.25%. במקביל, יו"ר ה-ECB מריו דרגי הודיע בנוסף כי הוא חותך את ריבית הפקדונות בבנקים לרמה של 0.1%-, עניין שבנקים מרכזיים בעולם לא העזו לעשות עד כה.

וריפון מזנקת לאחר הדוחות

וריפון ריכזה עניין לאחר שדוחותיה הכספיים הרבעוניים עלו על הציפיות המוקדמות בשוק. וריפון דיווחה כי היא צמצמה את הפסדיה ברבעון הפיסקלי השני של השנה ל-23.5 מיליון דולר או 22 סנט למניה, לעומת הפסד של 57 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עלו ל-466.6 מיליון דולר.

מניית הרץ (סימול: HTZ) צנחה לאחר שהחברה הודיעה כי תיאלץ לתקן את דוחותיה ב-3 השנים האחרונות.

בנק אוף אמריקה ריכז עניין ברקע דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיו הבנק מצוי במגעים עם משרד המשפטים האמריקאי ומספר מדינות בארה"ב. על פי הדיווח, הבנק ישלם קנס של לפחות 12 מיליארד דולר על מנת ליישב תביעות של טיפול לקוי במשכנתאות פגומות.

מניית ורינט המשיכה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול בעקבות דוחות טובים שפרסמה שלשום לאחר סיום המסחר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]