המניה שתחשוף אתכם לצמיחת שוק האינטרנט הסיני

באילים קרנות נאמנות מעניקים ל-Baidu שווי כלכלי של 207 דולר למניה - פרמיה של כ-21% על המחיר הנוכחי

חברת Baidu / צילום: בלומברג
חברת Baidu / צילום: בלומברג

חברת האינטרנט Baidu נסחרת בנאסד"ק בשווי של 60 מיליארד דולר. החברה מפעילה מנוע חיפוש מקוון בשפה הסינית, ומספקת שירותי חיפוש של דפי אינטרנט וחדשות, תמונות וקבצי וידיאו ואודיו, שירותי אחסון ענן, תרגום ומפות וכן מפעילה חנות וירטואלית. באידו נחשבת למובילת שוק החיפושים המקוון הסיני, עם נתח שוק של כ-60%. היא מקדימה שחקניות גלובליות מובילות, ובהן יאהו וגוגל שאוחזות נתח קטן של 1.5% ו-3% בהתאמה.

הכנסות ביידו מגיעות מפרסום וממכירת תכנים. ברבעון הראשון של 2014 המשיכה באידו להציג תוצאות עסקיות חזקות. ההכנסות זינקו ב-59%, ל-1.56 מיליארד דולר; והרווח הנקי טיפס ב-9%, ל-415 מיליון דולר. תחום המובייל הוביל את הצמיחה, אם כי ההכנסות ממגזר זה עדיין נמוכות (20% מסך ההכנסות).

בהסתכלות קדימה, מרחב הצמיחה של החברה לשנים הקרובות נותר גבוה. שיעור חדירת האינטרנט בסין עדיין נמוך יחסית - פחות ממחצית מהאוכלוסייה מחוברת לרשת (כ-550 מיליון איש, שיעור חדירה של 42%), והערכות של חברות המחקר הן שעד 2017 שיעור החדירה יצמח ל-70%. יותר משתמשים יגרמו לחברות לנתב יותר תקציבי פרסום לאינטרנט. אנו סבורים שבאידו ממוצבת היטב ליהנות ממגמה זו.

באמצעות רכישות שביצעה באחרונה, בין היתר של חנות אפליקציות ותכנים ומיזם לשיתוף וצפייה של קבצי וידאו עם Rukaten היפנית, היא הגבירה את נוכחותה בתחום המובייל וצריכת התוכן. תחומים אלו ירכזו את עיקר הצמיחה בשנים הקרובות.

אנו מעניקים לחברה שווי כלכלי של 207 דולר למניה - פרמיה של כ-21% על המחיר הנוכחי. המניה הפגינה חולשה מתחילת השנה ביחס למדד נאסד"ק (ירידה של 3.5% לעומת עלייה של 3.8%), בשל חששות המשקיעים מכישלון אסטרטגיית המובייל, שחיקה במעמד תחרותי וצמצום שולי הרווח.

להערכתנו, החששות הם מוגזמים ומביאים לתמחור נמוך ביחס למתחרים - מכפיל 20 לרווח החזוי ל-2015 לעומת ממוצע ענפי של 26 - ומהווים הזדמנות למשקיע המעוניין להיחשף לצמיחת שוק האינטרנט הסיני. סיכוני ההשקעה כוללים התגברות התחרות ואובדן נתח שוק, סיכונים רגולטוריים, כישלון בהטמעת הרכישות בתחום המובייל ומיתון משמעותי בכלכלה הסינית.

ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל,אילים קרנות נאמנות

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם