לודן: פרויקט להולכת אנרגיה נקיה בכ-140 מיליון שקל

ביצוע הפרויקט צפוי להימשך כ-18 חודשים מיום חתימת ההסכם ובכפוף להשלמת ההתקשרות

לודן / צילום: אתר החברה
לודן / צילום: אתר החברה

חברת לודן הודיעה היום כי הגיעה להבנות מתקדמות, במסגרתן חברת בת של לודן תשתף פעולה עם חברת צד שלישי, לתכנון וביצוע, של פרויקט קווי הולכה של גז טבעיוקיטור משתי תחנות כוח בישראל אל מפעלי תעשייה באזורים הסמוכים לתחנות הכוח. ההיקף הכספי הכולל של הפרויקט מסתכם בכ-140 מיליון שקל וחלקה של לודן בשותפות, מהווה 50% מהיקף הכולל.

ביצוע הפרויקט צפוי להימשך כ-18 חודשים מיום חתימת ההסכם ובכפוף להשלמת ההתקשרות.

השותפות תרכוש שירותים בקבלנות משנה מחברות הבת המרכיבות את השותפות, ככל שהדבר תואם את תחומי העיסוק והיכולות ואת יתר השירותים והספקות מספקים וקבלני משנה חיצוניים. מהות הפרויקט הינו בשימוש האנרגיה הטרמית המופק בתחנות הכוח, בשיטת הקוגנרציה, לצרכים התעשייתיים תוך החלפת מקורות יצור קיימים ויקרים יותר. בפרויקט, בין יתר היישומים, תיושם טכנולוגית ספיגה להפקת קירור מקיטור.

לדברי ארנון אהרון, מנכ"ל לודן הנדסה: "אנו שמחים להרחיב את פעילותנו בתחום האנרגיה הנקייה בפרויקט נוסף ומשמעותי בארץ. פרויקט זה מהווה אבן דרך נוספת ביישום אסטרטגיית של פעילות בתחום האנרגיות הנקיות והמתחדשות, של חטיבת איכות הסביבה והאנרגיה שלנו ומחזקת את מעמדנו כיזמים ומבצעי פרויקטים בתחום. לודן ממשיכה לפעול כיזמית ומבצעת של מתקני הביוגז/ביומסה במערב אירופה".