נכנעת ללחץ? חברת אל-על מגייסת 50 טייסים חדשים

אחרי שבאחרונה לא הצליחה לצוות טייסים, מה שגרם למספר טיסות שלא יצאו במועד ליעדן, חברת התעופה מגייסת את הטייסים החל מנובמבר 2014

אחרי שלא הצליחה לצוות טייסים למספר טיסות, חברת אל-על הודיעה היום (ב') על גיוס 50 טייסים חדשים. מאל-על נמסר כי לאור הגידול בפעילות צי 737, המונה 21 מטוסים, החליטה לגייס כאמור 50 טייסים חדשים לצי שיקלטו בתום הכשרה בחברה. "מדובר בגיוס הגדול ביותר שאל-על תבצע במועד אחד מאז הקמתה. הקורסים צפויים להתחיל בחודש נובמבר 2014", נמסר מאל-על.

באחרונה היינו עדים למספר טיסות של אל-על שלא יצאו במועד ליעדן מעבר לים בשל מה שהוגדר בחברה "היעדר צוות טייסים" - עובדה שאילצה את אל-על להתנצל שוב ושוב בפני נוסעיה על "חוסר הנוחות". ניר צוק, יו"ר ועד טייסי אל-על, נימק את ההיעדרות בכך שטייסי אל-על עובדים כמעט פי שניים שעות עבודה מטייסים בחברות מקבילות בעולם.

"תוכנית הפעילות החודשית של החברה מכילה מראש ובמכוון טיסות רבות שלא אוישו בצוות טייסים. את הטיסות האלה הטייסים נדרשים להסכים לבצע באותם ימים פנויים בין טיסותיהם, ימים שיועדו מראש למנוחה בבית. התוצאה היא עומס עבודה עצום. לצורת עבודה זו ועומס זה אין אח ורע בחברות מקבילות".

עוד לדבריו, "לא מכבר הוזמן באל-על מחקר על עייפות טייסי צי 737. המחקר בוצע על-ידי מומחה זר מחברה בינלאומית. לא ניתן ללמוד מתוצאות המחקר, משום שהוא מוחבא ונגנז על-ידי ההנהלה. למיטב ידיעתנו, מסקנתו המרכזית אחת. הוא אינו מכיר חברת תעופה נוספת בעולם עם עומס פעילות דומה".

דוד מימון, מנכ"ל החברה, הוסיף כי "לאור הגידול הרב בפעילות החברה, בין היתר בשל השקת פעילות המותג החדש שלנו UP ולקראת הגעתם ארצה של מטוסים חדשים נוספים מדגם 737-900, אנו נערכים לתת מענה להגדלת הפעילות ובהתאם נפעל להגדיל את מצבת כוח האדם של הטייסים הפועלים בצי זה. בתום התהליך יוכשרו אנשי צוות האוויר של אל-על לעמוד בסטנדרטים המקצועיים והבטיחותיים הגבוהים ביותר על-פיהם פועלת החברה".

עוד נמסר: "המועמדים לקורס טיס של אל-על נדרשים, בין היתר, לאזרחות ישראלית, סיום ביה"ס לטיסה של חיל האוויר או קורס אזרחי, מגורי קבע בישראל, התאמה ביטחונית לתפקיד בהתאם להוראות חוק הטיס ועוד. הקורס מיועד לגברים ולנשים כאחד".