סער מינה את דוד מגן ליו"ר הוועדה המיוחדת בחריש

משרד הפנים הודיע כי לא יאריך את כהונת היו"ר הנוכחי יגאל שחר, צעד שגרר הרמות גבה ביישוב ■ לשכת סער בחרה שלא להגיב לפניית "גלובס" ולקבל תגובה על הנימוקים למינויו של מגן ואי-הארכת כהונתו של שחר

גדעון סער / צילום: איל יצהר
גדעון סער / צילום: איל יצהר

משרד הפנים בראשותו של שר הפנים גדעון סער הודיע לאחרונה ליו"ר הוועדה המיוחדת בעיר החדשה חריש, יגאל שחר, כי לא יאריך את כהונתו לתקופה נוספת. במקומו של שחר, בכוונת משרד הפנים למנות את חבר הכנסת לשעבר דוד מגן (ליכוד) לתפקיד יו"ר הוועדה. כך נודע ל"גלובס".

גורמים רבים הפועלים ביישוב הרימו גבה לנוכח הצעד הזה, וזאת בשל העובדה כי כהונתו של שחר, המעורה בחמש השנים האחרונות בהתפתחות הישוב, לא הוארכה.

לשכת השר גדעון סער בחרה שלא להגיב לפניית "גלובס" ולקבל תגובה על הנימוקים למינויו של מגן ואי-הארכת כהונתו של שחר, ולאחר פניית העיתון אף הוציאה הודעה רשמית על מינויו של מגן.

סמכויות נרחבות

לפני חמש שנים מונה שחר ליו"ר הוועדה המיוחדת שאחראית לנושאים התכנוניים בעיר ולהנפקת היתרי הבנייה ליזמים שזכו במכרזים ועומדים להקים בעיר אלפי יחידות דיור. בנובמבר האחרון הוארכה תקופת פעילותה של הוועדה בחמש שנים נוספות, מה שבאופן טבעי אמור היה להביא להארכת כהונתו של שחר, שבמסגרת תפקידו הנפיק היתרי בנייה ל-3,000 יחידות דיור.

להארכת כהונת הוועדה המיוחדת משמעות גדולה עבור כל מי שפועל היום ביישוב החדש משום שהיא זו שהחלה בהליכים מול החברות שאמורות להקים בו דירות מגורים, ומשום שכוועדה מיוחדת היא מחזיקה בסמכויות נרחבות יותר מוועדה מקומית. יזם הפועל בעיר מסר ל"גלובס" כי "שחר עשה טובה, הנפיק מספר חסר תקדים של היתרי בנייה, ולא ברור מדוע לא להאריך את התפקיד של מי שעושה עבודה טובה וכבר מכיר את היישוב ואת ההתפתחות שלו. מה הטעם להטיל אל התפקיד על מישהו שצריך ללמוד את הנושא מחדש?".

עוד נודע ל"גלובס" כי שחר קיבל את ההודעה על אי הארכת כהונתו בהפתעה, מאחר שהיה בעיצומו של קידום ופיתוח היישוב. גורמים נוספים הפועלים ביישוב טוענים כי ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של שחר מעוררת תמיהה נוכח ניסיונו המקצועי הנרחב שכולל כהונה של 10 שנים כיו"ר המועצה האזורית בקעת בית שאן (עמק המעיינות היום), 10 שנים כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון, וחמש שנים כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה.

מגן כיהן בין 1976 ל-1986 כראש עיריית קרית גת, ובמקביל נבחר ב-1981 לכנסת העשירית מטעם סיעת הליכוד. ב-1989 שימש מגן יו"ר מטה הליכוד בבחירות לרשויות המקומיות. ב-1996-1997 כיהן כסגן שר אוצר בממשלת נתניהו. ב-2008-2011 כיהן כיו"ר חברת עמידר.