שפע ימים שילמה למשרד גורניצקי 2.7 מיליון שקל במניות החברה

זאת במקום שכר-טרחה ■ לחברת שפע ימים, הפועלת בתחום חיפוש אבנים יקרות בנחל הקישון, היו בסוף הרבעון נכסים שוטפים בהיקף של 343 אלף שקל בלבד

אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ
אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ

חברת שפע ימים, הפועלת בתחום חיפוש אבנים יקרות בנחל הקישון ונמצאת בשליטת משפחת טאוב, הוציאה היום (ב') הודעה לבורסה שלפיה תפעל להמרת שכר-טרחה מצטבר בגובה של 2.7 מיליון שקל, שאותו היא חייבת למשרד עורכי הדין המלווה אותה, במניות החברה.

ל"גלובס" נודע כי מדובר במשרד עורכי הדין גורניצקי ושות', ממשרדי עורכי הדין הגדולים והמובילים בארץ, המלווה זה מספר שנים את החברה. בהודעת החברה נכתב כי את ההצעה יזם משרד עורכי הדין, והיא אושרה אמש (א') על-ידי דירקטוריון החברה.

לפי הצעה זו יוקצו למשרד גורניצקי 7.7 מיליון מניות רגילות של החברה, ללא ערך נקוב, לטובת המשרד, כנגד החוב המצטבר של שכר-הטרחה, כאשר התמורה בגין המניות משקפת מחיר של 35 אגורות למניה, כלומר כגובה החוב - 2.7 מיליון שקל.

מניית שפע ימים נסחרה היום בבורסה במחיר של 33.8 אגורות, המשקף לחברה שווי של 90 מיליון שקל. המניות אשר יוקצו מהוות כ-3% מההון המונפק של החברה, ויחולו עליהן מגבלות של מכירה חוזרת. כמו כן, הקצאת המניות כפופה לאישור הבורסה.

מדוע העדיפו במשרד גורניצקי מניות על פני מזומן? ייתכן כי התשובה לכך טמונה בעובדה שלשפע ימים אין די כסף בקופה על מנת לשלם למשרד את חובה, שכן לפי המאזן האחרון שפרסמה עמד שווי נכסיה השוטפים על 343 אלף שקל בלבד.

לפי תקנות האתיקה המקצועית של עורכי הדין, נקבע בסעיף 9 כי "לא יקבל עורך דין שכר-טרחה בעד עבודתו המקצועית אלא בכסף", אלא שסעיף קטן 4 בסעיף הנ"ל מחריג קביעה זו ומסדיר מתן מניות במקום שכר-טרחה במקרים של טיפול בעניין ממוני.

חוזים שכאלה, שבהם מומר חוב במניות, נחתמים בין משרדי עורכי דין ללקוחותיהם למשל במקרים של חברות הנמצאות בתחילת דרכן, כגון סטארט-אפים, כאשר לא קיים מספיק כסף בקופת החברה למימון עבודת עורך הדין.

שפע ימים נמצאת בימים אלה בשלב ב' של הקידוחים בקישון. בשנה האחרונה איבדה מניית החברה, הנוטה לתנודות חדות בשל פעילות ספקולנטית ערה בה, כ-45% מערכה.

שפע ימים - אבל לא מזומנים
 שפע ימים - אבל לא מזומנים