הבורסה בת"א סגרה ביציבות; קבוצת דלק ירדה ב-1.9%

המתיחות הגיאופוליטית עדיין ברקע ■ שני סמנכ"לי סקיילקס עוזבים את בן דב ■ אגוד מוכר את אימפקט בכ-11.2 מיליון שקל ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-784 מיליון שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט אמש ועליות קלות בבורסות אירופה היום. המצב הגיאופוליטי בין ישראל והפלסטינים המשיך להיות ברקע למסחר. המסחר בניו יורק נפתח היום תוך המשך המגמה החיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-784 מיליון שקל.

אתמול תיקנה הלמ"ס כי את נתוני הצמיחה ברבעון הראשון כלפי מעלה, לעלייה של 2.7% בתמ"ג הישראלי, לעומת אומדן קודם שדיבר על צמיחה של ב-2.1% בלבד כפי שהתפרסם לפני חודש. מדד המנהלי הרכש פורסם גם הוא אתמול והצביע על המשך עלייה בפעילות התעשייתית.

יום אחרי חשיפת "גלובס" לפיה משרד האוצר מקדם הקמת מערך פיקוח ישיר על בתי ההשקעות וחברות ההחזקה של חברות הביטוח, עולות הערכות כי רשות ני"ע תתנגד לפיקוח של האוצר כי המשמעות היא נטילת סמכויות ממנה. באוצר, מנגד, נחושים לקחת את הפיקוח לידיהם.

סלקום נכנסת לתחום הטלוויזיה

חברת סלקום הודיעה היום, כי דירקטוריון החברה החליט על כניסת החברה לתחום שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט.

טבע הודיעה היום כי היא הגיעה להסכמים עם סנדוז, אקטביס, לופין ואפוטקס בעניין פטנט 7,132,570 ("פטנט 570") עבור טבליות נוביגיל, תרופת העוררות של טבע. הסכמים אלה מסלקים את הערעור אשר נדון בבית המשפט הפדרלי לערעורים בעניין החלטה אשר קבעה כי פטנט 570' הינו תקף ולכן הופר.

מניית לאומי רשמה ירידה קלה לאחר הזינוק אתמול. קומפיוג'ן בלטה מנגד בעלייה חדה.

בנק אגוד הודיע אתמול כי הוא מוכר את "אימפקט ניהול תיקי השקעות" למנכ"ל זרוע ההשקעות של הבנק צחי רודניק ושותפו אלברט טובול. היקף העסקה נאמד ביותר מ-11.2 מיליון שקל.

בנק דיסקונט הגיע להסכמה עם המוסדיים, ויבקש לאשר באסיפה הכללית שנדחתה מיום רביעי הקרוב ל-29 ביוני בונוס בהיקף 1.5 מיליון שקל ליו"ר יוסי בכר, לעומת בונוס של 2.16 מיליון שקל שאמור היה לקבל (בנוסף לשכר בעלות של 2.3 מיליון שקל שקיבל אשתקד).

סקיילקס וסאני של אילן בן דב המשיכו לרכז עניין על רקע המשבר התזרימי שאליו נקלעו על רקע המחלוקות העסקיות עם סמסונג העולמית. אתמול נערכת אסיפת מחזיקי אג"ח סקיילקס ושם סוכם כי נראה שמחזיקי האג"ח יחליטו אם לפרק את החברה או לקחת את השליטה בה מידי בן דב. אקסלנס החליט להעמיד לפירעון הלוואה בהיקף 50 מיליון שקל שנתן לסקיילקס לפני שלושה חודשים. אתמול גם נחשף ב"גלובס" כי שני סמנכ"לי סקיילקס עוזבים.