סוחר המניות "בכה" לאמו: קיבלתי בונוס קטן של 8.25 מיליון ד'

דיב אמין סאלם, סוחר משכנתאות בן 35 שהועסק בעבר בגולדמן זאקס, ציפה לבונוס של 13 מיליון דולר עבור עבודתו בשנת 2010 אך התלונן כי קיבל בונוס של יותר מ-8 מיליון דולר ■ סאלם טען כי בנק ההשקעות התנכל לו והעניק לו בונוסים נמוכים מדי

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

מדיניות תגמולים נדיבה ומשכורות שמנות לבכירים ומנהלים הם נושא שעלה לאחרונה בישראל אך מעורר דיון נרחב גם בארה"ב. הסיפור הבא יכול להסביר מדוע. סוחר בכיר לשעבר בבנק ההשקעות גולדמן זאקס התלונן על כך שבונוס שנתי בהיקף של 8.25 מיליון דולר שקיבל מהבנק הוא נמוך מדי ומגיע לו בונוס גדול בהרבה, כך לפי דיווח שפורסם ב"בלומברג".

לפי הדיווח, דיב אמין סאלם, סוחר משכנתאות בן 35 שהועסק בעבר בגולדמן זאקס, התלונן לאמו כי הוא ציפה לבונוס של 13 מיליון דולר עבור עבודתו בשנת 2010, אך במקום זאת הוא קיבל "רק" 8.25 מיליון דולר. שנה לפני כן, ב-2009, סאלם קיבל בונוס בהיקף של 15 מיליון דולר, יותר מהבונוס שקיבל מנכ"ל הבנק לויד בלנקפיין.

סאלם, שהצטרף לגולדמן זאקס ב-2001, לאחר שסיים את לימודיו בפרינסטון, והתקדם לרמה של סוחר ראשי במחלקת המוצרים המובנים (סטרקצ'רים). סאלם המשיך בתפקיד זה גם במהלך משבר המשכנתאות.

לפי הדיווח ב"בלומברג", הקש ששבר את גבו של סאלם היה בונוס של 3 מיליון דולר שקיבל מגולדמן ב-2011. הוא עבר לעבוד בקרן גידור וטען כי הבנק מתנקם בו על כך שכתב במסמך פנימי על הפעולות שהוא ביצע בתקופת משבר המשכנתאות.