'"החקלאי היזם" הורשע בעשרות עבירות תכנון ובנייה

יצחק קלקודה הפעיל ללא רישיון מגרשי מכוניות, חברות השכרת רכב, שטיפת כלי רכב, חניה לטווח ארוך לרבות העסק "חנה וטוס" וכן 10 צימרים - לכולם ניתנו צווי פינוי והריסה ■ ישלם קנס בסך של 2.5 מיליון שקל במסגרת הסדר טיעון

ביומטרי טביעת אצבעות דין משפט איש פשע צללית עבריין צל עבירה מודיעין בלש / צלם:  thinkstock
ביומטרי טביעת אצבעות דין משפט איש פשע צללית עבריין צל עבירה מודיעין בלש / צלם: thinkstock

בית המשפט השלום רמלה, בראשות השופט הישאם אבו-שחאדה, פסק היום (ב') קנס בסך של 2.5 מיליון שקל ליצחק קלקודה בגין שורה ארוכה של עבירות תכנון ובנייה בכפר טרומן (פ 12538-03-10).

הנאשם החזיק בפועל ב-3 משקים בכפר טרומן, שייעודם חקלאי. עם זאת, הוא הפעיל בהם שורה ארוכה עסקים, בהם מגרשי מכוניות, חברות השכרת רכב, שטיפת כלי רכב, חניה לטווח ארוך וחניה לרבות העסק "חנה וטוס" וכן 10 צימרים. לכל אלה ניתנו צווי פינוי והריסה.

פרקליטות המדינה טענה כי הנאשם הרוויח עשרות מיליוני שקלים מהפעלץ העסקים הנ"ל לפחות משנת 2006. עם זאת, במסגרת הסדר טיעון, נקבע לו כאמור עונש קל יותר שגם לא כולל מאסר בפועל.

מהמחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, שניהלה את התיק, נמסר בתגובה: "פסק הדין משקף את תפיסת המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין, לפיה בעבירות תכנון ובנייה הנעשות לתכלית של השאת רווחים כלכליים, יש להשית קנסות גבוהים במיוחד אשר יטלו את הכדאיות בביצוע העבירה, ועל מנת שלא ייצא חוטא נשכר. על אחת כמה וכמה מקום שהפעילות המסחרית מתבצעת בקרקע המיועדת לחקלאות, בניגוד למגמות התכנון ובניגוד לתכליותיו".