מועמדיו של ארדן למועצת הרשות השנייה: מושכים לכיוון ימין

בין המועמדים: אווה מדז'יבוז', דורון מדלי, דורלי אלמגור, אמילי עמרוסי, מאירה דולב, פרופ' טליה איינהורן, נפתלי זאבי, ינון פלאח, ד"ר גיא בכור, זאב פריימן ועוד

אווה מדז'יבוז / צילום: לי-אור אברבך
אווה מדז'יבוז / צילום: לי-אור אברבך

שר התקשורת גלעד ארדן הפיץ את רשימת מועמדיו למועצת הרשות השנייה. בין השמות המופיעים ברשימה גם מי שנחשבת מועמדת להובילה, אווה מדז'יבוז', וזאת כפי שנחשף ב"גלובס".

כמו כן מופיעים ברשימה היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, דורלי אלמגור; הפזמונאי דורון מדלי; התסריטאי אורי ענבר; והעיתונאית הכותבת ב"ישראל היום" אמילי עמרוסי.

באופן כללי, נראה כי האוריינטציה הכללית של המועצה שמציע ארדן מושכת לכיוון ימין. פרט לעמרוסי, ברשימה יש נוכחות ברשימה שמציע גלעד ארדן להתיישבות שמעבר לקו הירוק גם בדמות מאירה דולב, בתו של בני קצובר, תושבת טלמון; ולצדה גם פרופ' טליה איינהורן מאוניברסיטת אריאל, מומחית למעמדה המשפטי של ארץ ישראל במשפט הבינלאומי; נפתלי זאבי, נכדו החרדי של השר המנוח רחבעם זאבי (גנדי); והעיתונאי החרדי ינון פלאח.

גם המזרחן בעל האוריינטציה הימנית ד"ר גיא בכור ברשימה; וגם זאב פריימן, איש רשימת "ישראל ביתנו" בעיריית באר-שבע.

ברשימה שמציע שר התקשורת יש גם קבוצה של חברי מועצה מכהנים, ובראשם יושב-הראש, ד"ר אילן אבישר; יעקב שחם; אייל דה פאו; ד"ר דליה זליקוביץ'; אייל מלובן; מרה מרו סנבטו; וד"ר מיכל שפירא.

עוד ברשימה: מנכ"לית הבימה, אודליה פרידמן; יו"ר איגוד התאגידים העירוניים, יצחק בורבא; האקדמאיות ד"ר עמית לביא-דינור וד"ר איילת ברעם צברי; סוהיר נאחס ושפיק עבד.

מתוך הרשימה בת 24 החברים יתבקש השר - בעקבות המלצת ארגונים ומוסדות שונים - לקבוע רשימה של 15 חברי מועצה.