הרגולטור הכניע את ריאל מדריד: נאלצה לפרסם מכרז טלוויזיה חדש

אלופת אירופה נאלצה לקבל את תכתיבי הרגולציה וביטלה את ההסכם עם מדיהפרו שהבטיח לה 140 מיליון אירו לעונת 2014/15

פלורנטינו פרז נשיא ריאל מדריד / צלם: רויטרס
פלורנטינו פרז נשיא ריאל מדריד / צלם: רויטרס

כחודשיים לפני המשחק הרשמי הראשון שלה לעונת 2014/15, נאלצה ריאל מדריד לפרסם מכרז טלוויזיה חדש לעונת המשחקים הקרובה. הסיבה: חוקי הרגולציה החדשים בכדורגל הספרדי, שלא מאשרים לקבוצות לחתום על הסכמים של יותר משלוש עונות.

ריאל מדריד חתמה ב-2010 על הסכם עם ענקית התקשורת מדיהפרו שהיה אמור להבטיח לה העונה 140 מיליון אירו משידורי הליגה והגביע, אלא שהרגולטור טען כי חתימת ההסכם נכנסה לתוקף מספר חודשים לאחר כניסת החוק החדש ולמעשה ההסכם לא יכול לכלול את עונת 2014/15. ההפרה הזאת אף עלתה לריאל בדצמבר האחרון בקנס של 3.9 מיליון אירו (ברצלונה נקנסה בעבור אותה הפרה ב-3.6 מיליון אירו, סביליה נקנסה ב-900 אלף אירו, סנטאנדר ב-30 אלף אירו). מדיהפרו נקנסה בגין ההפרה בסכום של 6.5 מיליון אירו.

בריאל החליטו לצאת למכרז בזק בן שבוע ימים בלבד, וההערכות הן שבכל מקרה הסכום לא יירד מזה שעליו התחייבה מדיהפרו. בכל מקרה, ביחד עם הסכם הטלוויזיה של ברצלונה, שמוערך בסכום דומה, מדובר בעסקת הזכויות הגבוהה ביותר של מועדון ספורט כלשהו (פר-שנה).

יש לציין כי להכנסות אלו של ריאל ממכירת זכויות הטלוויזיה, מתווספות ההכנסות מהסכמי הטלוויזיה של אופ"א. חלקה של ריאל מזכויות הטלוויזיה של אופ"א (Market Pool) עמד בעונת 2012/13 על 23.5 מיליון אירו, וצפויים להיות גבוהים יותר העונה בשל זכייתה בתואר האירופי.