תחרות לגט טקסי: אובר התחילה לגייס נהגי מוניות בישראל

החברה החלה להפיץ פליירים בתחנות דלק, תחנות מוניות ובמקומות אחרים כדי לנסות ולשכנע נהגים שקשורות לתחנות קיימות ונהגים שעובדים ללא תחנה להצטרף לשירות החדש שנכנס לישראל

האפליקציה של אובר / צילום: בלומברג
האפליקציה של אובר / צילום: בלומברג

ארבעה חודשים בדיוק אחרי שפרסמה לראשונה על כוונתה להיכנס לשוק הישראלי וחיפשה אחר מנהל מקומי, חברת UBER, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מהסמארטפון, החלה לחפש באופן אקטיבי אחר נהגי מוניות.

החברה החלה להפיץ פליירים בתחנות דלק, תחנות מוניות ובמקומות אחרים כדי לנסות ולשכנע נהגים שקשורות לתחנות קיימות ונהגים שעובדים ללא תחנה להצטרף לשירות החדש שנכנס לישראל. למי שלא מכיר את UBER, מדובר בחברה שהתחילה בארה"ב את מהפכת הזמנת המוניות מהסמארטפון, בדרך זו שניתן לראות היכן נמצא הנהג בדרך לנוסע ולהזמין את המונית ללא צורך בהתקשרות לתחנה או עצירת מונית ברחוב. בתחילת החודש גייסה החברה האמריקאית 1.2 מיליארד דולר לפי שווי של 18.2 מיליארד דולר.

תג המחיר החדש של אובר כמעט שווה לזה של ווטסאפ, שירות המסרים שנרכש על ידי פייסבוק תמורת 19 מיליארד דולר, ויותר מהערכת השווי של חברות כמו Airbnb או Dropbox בגיוסי ההון האחרונים שלהן. זאת למרות התנודתיות המאפיינת את שווי השוק של מניות טכנולוגיה עתירות צמיחה בבורסות, ש"הענישו" חברות כמו טוויטר.

בפלייר שמחלקת החברה היא קוראת לנהגים להצטרף ללא הצורך לעזוב את תחנת המוניות בה הם עובדים. בנוסף, ניתן להצטרף לשירות ללא תשלום חודשי מראש וכן לעבוד מתי שנוח לנהג ללא התחייבות. "לא נהגת, לא שילמת", טוען הפלייר. בנוסף, מציינים בחברה, הנהג מקבל תשלום כל שבוע.

החברה פועלת בישראל בינתיים ממתחם הסטארט-אפים SOSA שנפתח בדרום תל אביב על-ידי שותפים מקרנות הון סיכון מובילות בהן פיטנגו וג'נסיס. את הפעילות בישראל מנהל נמרוד ברנע.

הכניסה של אובר לישראל היא למעשה קריאת תיגר ישירה על גט טקסי הישראלית. החברה המקומית פיתחה אפליקציה דומה והשיקה אותה כשנה לאחר זו של אובר. באופן טבעי היא השיקה את האפליקציה קודם בישראל ומשם יצאה לרוסיה ולאנגליה וכן פועלת בניו יורק, שם התחרות הגדולה היא אובר עצמה.

בגט טקסי לא חוששים רק מכך שהיא עלולה לאבד לקוחות פרטיים לאובר אלא גם מגניבת נהגים לטובת אובר ובימים האחרונים אף פנתה בנושא לנהגים כדי לשכנע אותם להישאר בחברה.