5 חברות הגישו הצעות למכרז לקרונות לרכבת הקלה בת"א

המתמודדות במכרז הן אלסטום הצרפתית, ווסלו הגרמנית-ספרדית, CAF הספרדית, שטדלר השוויצית, ו-CNR הסינית

עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

התעניינות בינלאומית במכרז לאספקת קרונות עבור הרכבת הקלה שתפעל בתל-אביב. חמש חברות הגישו הצעות למכרז, שפרסמה נת"ע, חברת ההקמה של הרכבת הקלה.

המתמודדות במכרז הן אלסטום הצרפתית, ווסלו הגרמנית-ספרדית, CAF הספרדית, שטדלר השוויצית, ו-CNR הסינית.

המכרז, לאספקת 90 מערכי קרונות ואופציה ל-30 נוספים נחשב לאחד הגדולים מסוגו בעולם כיום, והיקפו הכספי מוערך בכ-2 מיליארד שקל. המועד האחרון להגשת הצעות במכרז נדחה בעבר ארבע פעמים על-רקע התחלפות הצמרת הניהולית של נת"ע.

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און החליט שלא לדחות את המכרז פעם נוספת למרות ביקורת שהושמעה עליו מצד שתי יצרניות רכבות גדולות בומברדייה הקנדית וסימנס הגרמנית.

הטענה המרכזית של שתי החברות הייתה שמתן משקל של 70 אחוז מהציון להצעה הכספית, מעניק עדיפות ליצרנית הסינית שמציעה את הרכבות מתוצרתה במחירים הנמוכים בכ-50 אחוז ממחירי היצרנים המערביים. יצויין כי גם CAF הספרדית ואלסטום הצרפתית צפויות להגיש הצעות מחיר אגרסיביות.