פריון רוכשת חברה שבין מייסדיה בכירים בזינגה

תשלם עד 42 מיליון דולר בכפוף לאבני דרך ■ Grow Mobile האמריקאית מספקת פלטפורמה לפרסום במובייל ■ לדברי פריון, זו חברה רווחית ש"הכנסותיה יותר מהכפילו עצמן משנה לשנה"

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

חברת פריון רוכשת חברה אמריקאית תמורת 17 מיליון דולר, והסכום עשוי לגדול בעתיד עד 42 מיליון דולר. החברה הנרכשת, Grow Mobile, מספקת פלטפורמה לפרסום במובייל, שמאפשרת למפתחים לקנות, לנטר ולהשפיע על קמפיינים באמצעות ממשק אחד. הרכישה תתבצע בשילוב של מזומן ומניות: פריון תשלם 10 מיליון דולר במזומן (בסוף הרבעון הקודם היו בקופתה כ-51 מיליון דולר), ו-7 מיליון דולר ישולמו במניות החברה.

במחיר הנוכחי של המניה, מדובר על כ-696 אלף מניות, שהן כ-1% מהון המניות של פריון. סכום נוסף של עד 25 מיליון דולר ישולם בשנתיים הקרובות בהתאם לעמידה באבני דרך פיננסיות, הקשורות להכנסות ולרווחי החברה הנרכשת. הרכישה תושלם בתחילת הרבעון השלישי, כלומר בשבועות הקרובים.

פריון, בניהולו של ג'וזף מנדלבאום, עוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ומוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 676 מיליון דולר.

Grow Mobile ממוקמת בסן פרנסיסקו, ובין מייסדיה בכירים לשעבר בחברת האינטרנט זינגה Zynga (שמפתחת משחקים אינטראקטיביים ונסחרת בשווי 2.9 מיליארד דולר). החברה הפרטית נוסדה לפני פחות משנתיים, והמשקיעות בה הן הקרנות Signia Venture ו-Bessemer. כחברה פרטית היא אינה מדווחת את התוצאות הכספיות שלה, אך פריון ציינה בהודעתה שמדובר בחברה רווחית שניהלה בשנה האחרונה קמפיינים פרסומיים בסך של מעל 20 מיליון דולר, וכי "הכנסותיה יותר מהכפילו את עצמן משנה לשנה" נכון לרבעון האחרון.

מייסדי Grow Mobile - ברנדן ליאל, איי.ג'יי ייקל ומינגלאי סו - צפויים להישאר בחברה לאחר הרכישה, יחד עם שאר עובדיה. החברה תשולב בחטיבת Perion Lightspeed, שהוקמה באחרונה.

פריון החלה את דרכה בתחום האפליקציות לדואר האלקטרוני (בשמה הקודם - אינקרדימייל), בשנים האחרונות רכשה את החברות Smilebox ו-Sweetpacks, ולאחרונה השלימה את המיזוג עם חטיבת ClientConnect של חברת קונדואיט. בהודעתה מציינת פריון כי שוק הפרסום במובייל צפוי ליהנות מצמיחה משמעותית בשנים הקרובות, אך מדובר עדיין בשוק מתפתח, מפוצל ולא יעיל. כך, מפתח אפליקציות נדרש להתקשר עם גורמים שונים ולנתח מידע על טראפיק ממספר מקורות - בעיה שפריון מתכננת לסייע בפתרונה באמצעות הרכישה הנוכחית.

"רכישת Grow Mobile תאיץ את היכולת של חטיבת Perion Lightspeed להגיע לשוק ולהגשים את החזון, מהר יותר ועם פתרון מקיף יותר", אמר תומר פסקל, מנכ"ל החטיבה. "הוספת הפתרונות של Grow Mobile למאמצי הפיתוח שלנו, ממצבת את פריון כמובילה בתחום פלטפורמות ההפצה במובייל".