המספר הנוסף: מונדיאל הסושיאל הגדול בהיסטוריה

דו קרב הפנדלים במשחק בין ברזיל לצ'ילה הפך לאירוע הכי "מצויץ" בתולדות טוויטר; חשבונות הפייסבוק שזוכים להכי הרבה לייקים: של ניימאר ודויד לואיז

אוהדת נבחרת ברזיל במונדיאל / צילום: רויטרס
אוהדת נבחרת ברזיל במונדיאל / צילום: רויטרס

לפני ארבע שנים, במהלך מונדיאל 2010 בדרא"פ - הרשת החברתית טוויטר הייתה שירות מיקרו-בלוגינג שמתפתח בקצב מואץ. בגביע העולם ב-2006 היא הייתה, ארבע חודשים בלבד לאחר השקתה - בגדר שמועה שהחלה להתפשט. בימי ברזיל 2014 היא כבר מעצמה של כ-650 מיליון משתמשים רשומים, והטורניר הזה מצליח להוציא מהם את המיטב: הרגע בו גונזאלו חארה מנבחרת צ'ילה החמיץ את הפנדל המכריע בדו-קרב מול ה"סלסאו", הפך לאירוע המדובר בתולדות הטוויטר - עם קצב של 388,985 ציוצים לדקה שהוקדשו לנושא.

גם השיא הקודם נקשר לאירוע ספורט - נרשם במהלך הסופרבול האחרון בין דנבר ברונקוס לסיאטל סיהוקס (382 אלף ציוצים לדקה). בסך הכל עסקו 16.4 מיליון ציוצים באופן ישיר במשחק ברזיל-צ'ילה.

גם הרשת החברתית היותר פופולרית, פייסבוק, קוצרת פירות מהמונדיאל - שהפך לאירוע הכי מדובר ב-10 שנות קיומה. ב-29 ביוני, שבועיים לפני סוף הטורניר, חצו כמות האינטראקציות (פוסטים, לייקים ותגובות) בפייסבוק הקשורות לטורניר את רף המיליארד. 220 מיליון משתמשים בסך הכל היו אחראים לכמות הזאת.

שחקני הנבחרת הברזילאית הם אלו שמפעילים את החשבונות הפופולריים ביותר בפייסבוק: 12 מתוך 20 הפוסטים שקיבלו הכי הרבה לייקים (של שחקני כדורגל) במהלך ימי הגביע העולמי הם של ניימאר ושל דויד לואיז.