לנדא וחשין: לא למינוי סלונים לטבע ולאישור ביטוח דירקטורים

חשין, לשעבר דירקטורית בחברה, וגיסתו של אלי הורביץ ז"ל, חתומה על הודעת עמדה משותפת עם יזם ההיי טק והמשקיע האקטיביסט לנדא ■ טבע: "הדירקטוריון עבר כברת דרך משמעותית בחיזוק ההנהגה והממשל התאגידי וממשיך לקדם יעדים אלו"

בני לנדא / צילום: איל יצהר
בני לנדא / צילום: איל יצהר

המשקיע האקטיביסט בטבע , יזם ההיי טק בני לנדא, ממשיך בפעילותו לשינוי פני הדירקטוריון בטבע, ומצרף אליו שחקנית חיזוק: רות חשין. השניים שלחו הודעת עמדה לקראת אסיפת בעלי המניות של טבע, ובה הם קוראים שלא לבחור לכהונה נוספת את הדירקטור עו"ד אורי סלונים, ולהתנגד לאישור רכישת כיסוי ביטוחי בפוליסת ביטוח אחריות דירקטורים, כפי שמבקשת החברה.

חשין, שחתומה על הודעת העמדה לצד לנדא, הייתה בעבר דירקטורית בטבע, ויש לה קשר משפחתי לאלי הורביץ ז"ל, לשעבר מנכ"ל ויו"ר טבע, שהיה נשוי לאחותה. בהודעת העמדה נחשף כי לנדא וחשין מחזיקים במצטבר כ-2.8 מיליון מניות טבע (בשווי נוכחי של כ-152 מיליון דולר).

בזימון לאסיפה הכללית, שטבע פרסמה לפני כשבועיים, נכתב כי אחד הסעיפים שיעלו להצבעה הוא בחירתם מחדש של שניים מהדירקטורים בטבע לכהונה נוספת - דן פרופר ואורי סלונים. בהודעת העמדה כותבים לנדא וחשין כי "בעוד שהשניים אנשים מכובדים וידועים בתחומם, לשניהם אין ניסיון בתעשיית הפארמה הגלובלית. קצב החלפת הדירקטורים הקיימים בטבע איטי מדי. לאור האתגרים שטבע צפויה לעמוד בפניהם בזמן הקרוב והיעדר המומחיות בפארמה בדירקטוריון הנוכחי, לפחות אחד מהמועמדים צריך להיות בעל מומחיות כזאת.

"יתרה מכך, טבע הודיעה שעד סוף 2014, ימונה יו"ר דירקטוריון חדש (במקום ד"ר פיליפ פרוסט שהודיע על פרישתו, ש.ח.ו). חשוב להביא לעמדה זו אדם בעל שיעור קומה, שיכול להציע הדרכה ועצות בענייני פארמה לדירקטוריון ולמנכ"ל החדש, שגם לו אין מומחיות בפארמה".

לנדא וחשין אינם מציעים מועמדים אחרים מטעמם, אך כותבים כי "מכיוון שלמר פרופר יש ניסיון בינלאומי בתעשייה ובמסחר, והוא דירקטור בטבע תקופה קצרה יותר מהמועמד הנוסף, החתומים מטה תומכים בבחירת מר פרופר ומתנגדים לבחירת מר סלונים לדירקטוריון".

הצעה נוספת שלה מתנגדים השניים כאמור, היא רכישת כיסוי ביטוחי בפוליסת ביטוח אחריות דירקטורים ונושאי משרה אחרים, שיספק כיסוי ביטוחי של עד 600 מיליון דולר בשנה. "כשלוקחים בחשבון את החסרונות בממשל התאגידי של טבע ואת התנהלות הדירקטורים, הדבר מעלה חששות הנוגעים להתחפרות שלהם בדירקטוריון טבע (שמספק להם תגמולים פיננסיים גבוהים ומעמד מכובד במיוחד), וכן להפרה לכאורה של חובת האמונים שלהם", נכתב בהודעת העמדה. לפיכך, הם ממליצים להתנגד להצעה, "כל עוד טבע אינה משפרת את הממשל התאגידי שלה".

טבע, מנגד, משיבה לטענותיהם במכתב עליו חתום ריצ'רד אגוזי, סמנכ"ל בכיר והיועץ המשפטי של החברה. "אנו מקבלים בברכה תקשורת פתוחה עם כל בעלי המניות ומעריכים את תרומתכם למטרתנו המשותפת להשאת ערך לבעלי המניות", כותב אגוזי, אך מדגיש כי טבע אינה מסכימה עם טענותיהם.

"מאז האסיפה האחרונה, דירקטוריון טבע נקט בצעדים משמעותיים המחזקים את טבע ומובילים אותה להשיא ערך מוגדל ויציב לבעלי המניות", הוא מוסיף ומציין שמניית טבע עלתה מתחילת השנה ב-35.8%, לעומת עלייה של 8% במדד S&P 500. אגוזי מזכיר את מינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל ומספר צעדים שננקטו, ובהם ההשקה המוצלחת של תרופת הדגל קופקסון במינון הכפול, מינוי סיגורדור אולפסון לניהול הגנריקה ורכישות ממוקדות שבוצעו.

עוד מזכיר אגוזי את מועמדותו לדירקטוריון של ז'אן מישל חלפון, שלו ניסיון רב בתעשיית הפארמה העולמית, ואת צמצום מספר הדירקטורים (שהייתה אחת מדרישותיו של לנדא בעבר).

"הדירקטוריון עבר כברת דרך משמעותית בחיזוק ההנהגה והממשל התאגידי וממשיך לקדם יעדים אלו", כותב אגוזי. טבע ממליצה לבעלי המניות להצביע בעד שתי ההצעות - מינוי מחדש של פרופר וסלונים, ואישור רכישת כיסוי ביטוחי.