טבע: אישור באירופה לגלולה של החברה למניעת הריון

האישור של הוועדה המייעצת (CHMP) של רשות התרופות האירופית (EMA) לגלולת ה-Seasonique סולל לטבע את הדרך לאישורו של המוצר על ידי רשויות בריאות במדינות האיחוד האירופי

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

חברת טבע הודיעה היום (ו') כי קיבלה את אישור הוועדה המייעצת (CHMP) של רשות התרופות האירופית (EMA) לגלולה של החברה למניעת הריון במשטר טיפולי מורחב - Seasonique.

האישור סולל לטבע את הדרך לאישורו של המוצר על ידי רשויות בריאות במדינות האיחוד האירופי אשר יוכלו להשיק אותו במדינות נבחרות ברחבי אירופה עד סוף שנת 2014.

Seasonique מהווה אופציית משטר טיפולי מורחב הכולל 84 גלולות פעילות המכילות levonorgestrel/ethinyl estradiol וטבליות ethinyl estradiol בשבוע שלאחר מכן.

טבליות ה-ethinyl estradiol ניתנות במהלך השבוע, במקום שימוש בפלצבו כהפוגה, באופן המאפשר לנשים לקבל ארבעה מחזורים קבועים בשנה ועשוי להפחית את תסמיני הגמילה הנגרמים כתוצאה מירידה חדה ופתאומית של ההורמונים. לדברי החברה, Seasonique נתמכת על ידי מחקרים קליניים נרחבים וניסיון בעולם האמיתי, ונמצאה אפקטיבית בלמעלה מ-99% כשנוטלים אותה לפי ההוראות.

"טבע מרוצה מההחלטה של רשות התרופות האירופית המאפשרת לנו להציע את Seasonique לעוד נשים ברחבי העולם", אמרה איין שיבלי, מנהלת בכירה במחלקת השיווק הגלובלית של חטיבת בריאות האישה בטבע. "נשים רבות אולי אינן מודעות שהן יכולות לרווח בין המחזורים שלהן. Seasonique מציעה לנשים אמצעי מניעה חדש המספק להן יותר חופש ואמון באמצעי המניעה שלהן", אמרה.

התרופה זמינה בארצות הברית מאז שנת 2006, שם תפסה 25% מהשוק תוך שנתיים, ואושרה לשיווק בצ'ילה ב-28 בנובמבר 2013, ולאחרונה גם בברזיל ב-14 באפריל 2014. בחודשים הקרובים, התרופה צפויה להגיע לאוסטריה, סלובקיה ופולין ולמדינות נוספות בהמשך.