"ילדת הפלא" נגד המנכ"ל: אלגומייזר תובעת את הילה פז

תובעת את סמנכ"לית הטכנולוגיה בביה"ד לעבודה על הפרת חוזה העסקתה והפרת אמונים קשה, ביצוע מעשים הפוגעים בחברה, תוך גרימת נזק רב לחברה ■ נטען כי פז נטשה את משרתה בחברה, ונתבעו ממנה פיצויים כספיים

הילה פז / צילום: שי יחזקאל
הילה פז / צילום: שי יחזקאל

ביום שני השבוע דיווחנו באתר "גלובס", כי משהו לא טוב קורה באלגומייזר של "ילדת הפלא" הילה פז. היום (ו') החברה דיווחה לבורסה כי היא תובעת את סמנכ"לית הטכנולוגיה בבית הדין לעבודה בתל אביב על הפרת חוזה העסקתה והפרת אמונים קשה, ביצוע מעשים הפוגעים בחברה, תוך גרימת נזק רב לחברה. באלגומייזר טוענים כי פז נטשה את משרתה בחברה ודורשים מפז פיצויים כספיים.

השבוע דווח, כי חברת התוכנה הנמצאת בשליטת פז ואביב ברקוביץ', סמנכ"ל פיתוח עסקי, עדכנה היום את המשקיעים בדבר סכסוך שפרץ בין הבעלים-סמנכ"לית פז לבין מנכ"ל החברה, נועם בנד.

הסכסוך בין השניים, כך עלה מהדיווח, הביא את פז ואת אביה, עמוס פז, לפעול לפיטוריו של המנכ"ל, מהלך שלא צלח בידם, מאחר שבנד זוכה לגיבוי מלא מדירקטוריון החברה. מנגד, מתאר בנד את פז כחסרת יכולת לקבל מרות ולהיות כפופה למנהל מקצועי.

אלגומייזר היא חברת סטארט אפ הפועלת בתחום התוכנה לפרסום באינטרנט. החברה פיתחה אלגוריתם שאמור לסייע לעסקים ברשת בגיוס לקוחות חדשים ובהגדלת רווחים מלקוחות קיימים.

החברה מזוהה עם פניה המצודדים של פז, בחורה צעירה (24), שאפתנית ומוכשרת, שסיימה את התואר הראשון שלה במתמטיקה בגיל 17 בלבד, וייסדה יחד עם ברקוביץ את החברה. עד היום נראה היה כי הכול הלך לפז בקלות, אלא שמחלופת מכתבים שאותה פרסמה השבוע אלגומייזר, עלתה תמונה שונה.

בשבועיים האחרונים נאלץ דירקטוריון החברה להתמודד עם חלופת מכתבים שאותה שלחו פז ואביה ובה שוטחים השניים את הטענות והמחלוקות בין פז לבנד, לכאורה בנוגע לפיתוח מוצר החברה - תוכנת ה"אלוגמייזר", וכן טענות נוספות בנוגע לתנאי העסקת פז בחברה. במכתביהם דרשו הבת והאב כי חלק מפרטי המכתב יפורסמו באופן מיידי.

במקביל למשלוח המכתבים ניהל אביה של פז שיחות אישיות עם מספר דירקטורים בחברה, פירט באוזניהם טענות שונות בקשר לתפקודו של המנכ"ל והעלה דרישה לפטרו.

בהתאם לבקשת האב התכנס דירקטוריון אלגומייזר, כדי לדון בטענות השונות בנוגע לתפקודו של המנכ"ל, אלא שלמורת רוחם של פז ואביה, החליט הדירקטוריון כי "אין פגם בתפקודו של המנכ"ל, וכי אין בטענותיה של פז כל בסיס, ועל כן לא מצא כל סיבה לפיטוריו של המנכ"ל. הדירקטוריון החליט פה אחד (למעט עמוס פז), כי הוא סומך את ידיו על מנכ"ל החברה ועל הדרך שאותה הוא מוביל. עוד נקבע בדירקטוריון, כי החברה תמשיך ותפעל להמשך פיתוח המוצר בהתאם לתוכנית שמוביל המנכ"ל".