מהלומה לנבחרת ברזיל: ניימאר לא ימשיך את המונדיאל

החלוץ המוביל של נבחרת ברזיל נפצע בגבו ברבע הגמר נגד קולומביה, וברזיל תפגוש את גרמניה בחצי הגמר בלעדיו

ניימאר, נבחרת ברזיל, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
ניימאר, נבחרת ברזיל, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

המבקיע המוביל של נבחרת ברזיל, ניימאר, לא ישתתף בהמשך המונדיאל, לאחר ששבר עצם בגבו, במהלך הניצחון 2-1 של נבחרתו ברבע הגמר מול קולומביה. ניימאר, שכבש ארבעה שערים בטורניר, בכה כאשר הורד מהמגרש על אלונקה, בשלביו האחרונים של המשחק אמש (ו') בפורטלזה.

השחקן בן ה-22 נבדק על-ידי רופאים באצטדיון בטרם נשלח לבדיקות במרפאה פרטית. הבדיקה גילתה שהוא סובל משבר בחוליה השלישית, כך מסר רופא הקבוצה רודריגו לסמר.

"הוא מחוץ לגביע העולם", אמר לסמר לעיתונאים לאחר המשחק, שבו שערים של הקפטן טיאגו סילבה והבלם דוד לואיז העלו את ברזיל למשחק חצי הגמר מול גרמניה, שייערך ב-8 ביולי.

אובדנו של ניימאר יפגע ככל הנראה בסיכויי ברזיל לזכות בגביע העולם. לפני המונדיאל תיאר המאמן לואיס פליפה סקולארי את חלוץ ברצלונה כאיום העוצמתי ביותר של הקבוצה שלו. עם השערים שכבש, ועם שער מכריע בהכרעת פנדלים מול צ'ילה בשמינית הגמר ב-28 ביוני, הצדיק ניימאר את מעמד הכוכבות שלו זכה.

את העבירה על ניימאר ביצע חואן זוניגה, שזינק ותקע את ברכו בגב התחתון של החלוץ כשהשניים ניסו להגיע לכדור. טיאגו סילבה הגן על זוניגה כשתיאר את העבירה כ"פזיזה", אולם ללא כוונת זדון.