הדולר היציג התחזק בכ-0.2% על רקע ההסלמה

המטבע האמריקאי נקבע על 3.429 שקלים; האירו עלה ל-4.662 שקלים ■ פריקו: בנק ישראל צפוי להמשיך ולשמור על טווח השערים 3.4-3.42 שקלים כקו הגנה מפני ייסוף חד של קיץ 2011

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר מתחזק היום (ג') אל מול ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ. שערו היציג של המטבע האמריקאי עלה בכ-0.2% ל-3.429 שקלים, בעוד האירו מטפס בשיעור דומה ל-4.662 שקלים.

חרף ניסיונות ההבלגה וההרגעה של ממשלת ישראל בימים האחרונים, צה"ל פתח אמש במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה אל מול מטחים של עשרות רקטות אתמול לעבר יישובי הדרום. גם היום נשמעו אזעקות במועצות האזוריות ובערים בדרום הארץ ועשרות רקטות נחתו בדרום.

בחודש יוני נמדד גירעון בפעילות התקציבית של הממשלה בסך 4.9 מיליארד שקל, לעומת גירעון בסך 3.7 מיליארד שקל בחודש יוני אשתקד. בחודשים ינואר - יוני 2014 הסתכם הגירעון התקציבי בכ-4 מיליארד שקל לעומת גירעון תקציבי בסך 10.2 מיליארד שקל בחצי הראשון של 2013. כך נמסר היום ממשרד האוצר. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (יולי 2013 - יוני 2014) עלה לכ-2.5% תמ"ג, זאת לאחר ירידה רצופה של הגירעון המצטבר מתחילת השנה ועד מאי לרמה של 2.4% תמ"ג.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, מציין הבוקר כי "על רקע ההסלמה הביטחונית ויציאת שחקנים רבים לחופשת הקיץ בתקופה בה נפחי המסחר קטנים גדל הפוטנציאל לתנודות שערים, עם הירידה ברף הרגישות. להערכתנו, כפי שנמצא בעבר, שוק המט"ח נוטה להגיב לאירועים בעלי משמעות כלכלית כלל משקית, לכן כל זמן שהאירועים מתנהלים ללא הסלמה בעלת השפעה כלכלית כלל משקית, כאלו המשביתים פעילות משמעותית, שוק המט"ח צפוי להמשיך ולהתנהל בדריכות תוך המתנה להתפתחויות כאשר הפעילים נוטים שלא להיחשף יתר על המידה להשפעת הנעשה בזירה הביטחונית".

פריימן מעריך עוד כי על רקע המעורבות הגבוהה שמפגין בנק ישראל עם ייסוף השקל אל עבר רמת 3.4 שקלים, הרי שבטווח הקצר הבנק צפוי להמשיך ולשמור על טווח השערים 3.4-3.42 שקלים כקו הגנה מפני ייסוף חד של קיץ 2011 (3.35-3.38 שקלים).

ב-FXCM כתבו הבוקר כי "ברמה הטכנית, אנו עדים כעת לתיקון מתבקש בטווח הקצר. עלייה מעל 3.44 שקלים עשוי לסמן את התרחבות התיקון, אולי לעבר 3.47 שקלים. ואולם, המגמה השלטת היא עדיין יורדת במובהק ובטווח הארוך יותר הדולר-שקל צפוי לרדת מתחת ל-3.4 שקלים ולהמשיך ולקבוע רמות שפל חדשות".