קרן בירד הממשלתית תשקיע 9 מיליון ד' בפרויקטים ישראליים

הפרויקטים שאושרו הם בתחומים מגוונים: אגרוטק, הדפסה תלת-מימדית, ביטחון פנים, אבטחת מידע ואחרים

מדפסת תלת ממד / צילום: רויטרס
מדפסת תלת ממד / צילום: רויטרס

קרן בירד (BIRD), הקרן הממשלתית התומכת בפרוייקטים המבוצעים במשותף על ידי חברות ישראליות ואמריקאיות, הודיעה על השקעה של 9 מיליון דולר ב-11 פרויקטים חדשים. הפרויקטים שאושרו הם בתחומים מגוונים: אגרוטק, הדפסה תלת-מימדית, ביטחון פנים, אבטחת מידע ואחרים.

"זהו אוסף מרשים של פרויקטים מבחינת החדשנות הטכנולוגית, גיוון היישומים והשותפויות", אמר ד"ר איתן יודילביץ', מנכ"ל קרן בירד.

יודלביץ' מנה את הפרויקטים וציין מביניהם, "פרויקט שעשוי לקדם באופן משמעותי את תחום ההדפסה התלת מימדית; יישום לזיהוי זיהומים בתחום המים, המשלב בין חברה צעירה אמריקאית לבין חברה ותיקה ישראלית; ומערכת ניהול ואופטימיזציה של משאבי ייצור במפעלי נייר".

בין הפרויקטים שנבחרו לקבלת המענק ניתן למצוא התקנים ליצירת תקשורת אופטית מהירה במיוחד, שותפות של חברת Colorchip הישראלית עם Gigoptix האמריקאית; שיתוף פעולה של חברת אבוג'ן עם חברתMarrone Bio Innovations לפיתוח של תכשיר הדברה חקלאית המבוסס על חיידקים; שיתוף פעולה בין חברת גלילאו הישראלית ל-Cadence design systems בתחום הניווט הלווייני וגם תחומים המקשרים בין היי-טק ותעשייה, כמו למשל הפרויקט המקשר בין חברת Lightapp ל-Pratt paper, לפיתוח מערכת לניהול ואופטימיזציה למשאבי ייצור במפעלי נייר.

מחזור האישורים הבא של קרן בירד יתקיים בדצמבר 2014. מועד הגשת תקצירים האחרון נקבע ל-16 בספטמבר 2014.

קרן בירד תומכת בפרויקטים תמורת תמלוגים מן המכירות, אם ישנן. הקרן תומכת בסכום של עד 50% מתקציב הפרויקט, החל במחקר ופיתוח וכלה בשלבי המכירה והשיווק הראשוניים.

הפרויקטים שאושרו בישיבת הדירקטוריון מתווספים ליותר מ-880 פרויקטים, שבהם השקיעה קרן בירד מעל ל-300 מיליון דולר, במהלך 37 שנות פעילותה.

כלל הפרויקטים שנתמכו על ידי קרן בירד מאז הקמתה ועד היום הניבו מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.