חברת הענן ניבולה סיסטמס נמכרת בכ-100 מיליון דולר

החברה נמכרת ל-ServiceNow האמריקאית לאחר שגייסה 5 מיליון דולר בלבד ■ הנהנות הגדולות: הקרנות פיטנגו וג'נסיס ■ מייסדי החברה יגרפו כ-25 מיליון דולר

האתר של Neebula / צילום מתוך האתר
האתר של Neebula / צילום מתוך האתר

חברת הסטארט-אפ Neebula Systems, אשר עוסקת בפיתוח כלי ניהול לסביבת מחשוב וירטואלית מבוססת ענן, צפויה להודיע הלילה (ד') רשמית על מכירתה לחברת ServiceNow האמריקאית. פרטי העסקה לא פורסמו אך על-פי הערכות מדובר על כ-100 מיליון דולר.

מבחינת ניבולה, שהוקמה על-ידי יובל כהן, אריאל גורדון ושי מוהבן, מדובר באקזיט מוצלח במיוחד. החברה גייסה רק 5 מיליון דולר במחצית 2009, חודשים בודדים לאחר הקמתה. המובילות באותו סיבוב - הקרנות הישראליות פיטנגו וג'נסיס - הן גם המרוויחות המשקיעות הגדולות מהעסקה.

השתיים חברו יחד להשקעה בסוף יוני 2009, כשפיטנגו הובילה את הסיבוב. על-פי רשם החברות, פיטנגו מחזיקה בכ-44% ממניות ניבולה וצפויה לגרוף לכיסה סכום של כ-44 מיליון דולר. יש לציין כי טרם הקמת ניבולה, מנכ"ל החברה יובל כהן שימש כשותף עצמאי בפיטנגו. את פיטנגו ייצג בדירקטוריון של ניבולה מאז ההשקעה השותף רמי ברכה. מבחינת ג'נסיס, החברה מחזיקה בכ-30% מהחברה וכך היא צפויה לגלגל 30 מיליון דולר מהאקזיט. את ג'נסיס ייצג בדירקטוריון ג'וני סאקס.

גם המייסדים יוצאים נשכרים מהעסקה. שניהם, אגב, מגיעים עם רקורד מכובד בתעשייה. כהן שימש בעבר כסמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל המו"פ של רדלן. לאחר רכישתה על ידי חברת מארוול, הוא מונה לתפקיד מנכ"ל מארוול ישראל. לפני כן שימש כהן בתפקידים שונים ב-RND, BreezeCom ו-Algotech, שנרכשה בידי קודאק בשנת 2004. על-פי רשם החברות, כהן מחזיק בכ-9.54%, כמו המייסד שי מוהבן, וגם הוא ייהנה מ-9.54 מיליון דולר.

גורדון, שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנהל המו"פ של חברת המימד החדיש, לפני שנרכשה על-ידי BMC Software, מחזיק ב-6.36% ויקבל 6.36 מיליון דולר בעקבות האקזיט. אגב, BMC Software נחשבה לאחת המתחרות של ServiceNow האמריקאית שרכשה את ניבולה.

חברת ניבולה מעסיקה כ-35 עובדים בהוד השרון והיא צפויה להמשיך ולהתנהל משם כמרכז הפיתוח של ServiceNow בישראל. לחברה האמריקאית, המתמחה באספקת פתרונות מבוססי ענן לאוטומציה של פעילויות מחשב ארגוניות, יש כבר סניף בישראל, אותו השיקה במאי 2012 ושנוהל על-ידי לימור אפיק. החברה גייסה 83.7 מיליון דולר, בין היתר, מהקרנות גריילוק וסקויה.

בעלי המניות העיקריים בניבולה סיסטמס
 בעלי המניות העיקריים בניבולה סיסטמס