מצרים החליטה לפתוח את מעבר רפיח להעברת פצועים מעזה

לאחר שעשרות פלסטינים נהרגו ועשרות רבות נפצעו, נענתה מצרים לבקשת הרשות הפלסטינית והודיעה כי תאפשר לחלק מהפצועים לעבור במעבר רפיח ולקבל טיפול ■ אבו מאזן: "מצרים תתערב על מנת להביא להפסקת אש"

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

סיוע הומניטרי לעזה: לאחר עשרות הרוגים ופצועים רבים בעזה במהלך מבצע "צוק איתן", גורמי הרפואה ברצועה קורסים תחת העומס, ועל כן החליט נשיא מצרים עבדל פתח א-סיסי לאפשר באופן חריג את פתיחת מעבר רפיח לצורך העברת פצועים לטיפול במצרים.

מאז תחילת כהונתו לפני כחודש, א-סיסי דאג שהמעברים לעזה וממנה יהיו סגורים, ובכך הגביר את הלחץ הכלכלי על חמאס. אך המצב הקשה בעזה, בה נהרגו על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית לפחות 60 בני אדם עד כה, הוביל לשינוי העמדה. במקביל, אבו מאזן ומזכ"ל האו"ם באן קי מון שוחחו ביממה האחרונה עם א-סיסי בניסיון לגייסו למאמץ להשגת הפסקת אש.

"א-סיסי הדגיש שמצרים מעוניינת בביטחון העם הפלסטיני ברצועת עזה ובמניעת המתקפה החמורה הזו", אמר אבו מאזן בתום השיחה. כמו כן טען יו"ר רשות הפלסטינית כי קהיר "תתערב על מנת להביא להפסקת אש", אך שר ישראלי אמר לתקשורת הזרה בעילום-שם כי לא צפוייה מעורבות מצרית בנושא.
באן קי מון הודיע כי מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום על מנת לדון בהסלמה. "הסכנה של התרחבות האלימות עדיין ממשית - עזה והאזור כולו אינם יכולים להרשות לעצמם מלחמה בהיקף מלא", אמר באן לכתבים לאחר ששוחח בנושא עם אבו מאזן, א-סיסי, מלך סעודיה ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי.

באן קי מון הצהיר כי בכוונתו לפעול לחזרה להפסקת האש לאחר מבצע "עמוד ענן". לדבריו, "מנהיגים אזוריים הם בעלי תפקיד חיוני באירועים מסוג זה, וקראתי לנשיא מצרים ולאחרים לסיע בשיבה להסכם הפסקת האש בשנת 2012". לדבריו, א-סיסי הבטיח לו לעשות כמיטב יכולתו להרגעת האזור.

"אני גם קראתי לראש הממשלה הישראלי נתניהו להפגין איפוק מקסימלי ולכבד את המגבלות הבינלאומיות כדי להגן על אזרחים. אני מגנה את העלייה במניין ההרוגים בעזה", הוסיף.