פוסט-מורטם

הערב תהיה לנו הזדמנות לקבל עוד קצת מ"רמזור", בלי לקלקל את הטעם הטוב

רמזור  / צילום: פיני סילוק
רמזור / צילום: פיני סילוק

"סיפורי רמזור", יום חמישי 21:50, ערוץ 2 קשת

לפני שבוע בדיוק הצדעתי כאן לעונה האחרונה של "רמזור", גם בשם שלוש קודמותיה. ההצדעה ההיא הייתה גם ליכולת של אדיר מילר ושל מפיקי הסדרה "לפרוש בשיא", בתום עונה רביעית מוצלחת ומתוך הבנה שעונה נוספת רק תקלקל את הרושם הטוב שנוצר בעונות הראשונות. יחד עם זאת, ההערכה הזאת הייתה מלווה גם בעצב מסוים - והרי אין לנו יותר מדי סדרות מצחיקות בעברית.

לפיכך, הערב תהיה לנו הזדמנות לקבל עוד קצת מ"רמזור", בלי לקלקל את הטעם הטוב שהשאירה. גם אם מדובר, כמובן, במהלך מחושב שנועד למתוח מעט את הרייטינג הנאה שזכתה לו הסדרה, מה אכפת לי? אם אני מרוויח תוכן משעשע, מצדי שגם הזכיין (קשת) ירוויח.

חלק גדול מהפאנצ'ים המצחיקים של "רמזור" צמחו בהופעות הסטנד-אפ של מילר, ובהקשר הזה מעניין לראות כיצד מתפתחת שורת-מחץ מתוך מופע על במה לסצנה שלמה ומתוסרטת היטב בתוכנית טלוויזיה.

כלומר, לא רק מי שרוצה לצחוק ייהנה כאן, אלא גם מי שמבקש להתחקות אחר דרכו של רעיון שמתחיל כבדיחה מול כמה עשרות או מאות אנשים ועובד עיבוד למשהו שמצליח לרתק מאות אלפים. נחמד.

* ציון: 8

יופי של פעולה קרקעית

"אהבה ומלחמה", יום שישי 20:10, ערוץ MGM

לפני שתרוצו לעלות על מדי ב', נבהיר כי לא בפעולה קרקעית של צה"ל בעזה מדובר, אלא בפלישה של חיילי נפוליון לרוסיה הצארית, אי-שם בשלהי המאה ה-18.

מדובר בהמלצת צפייה אלטרנטיבית כמובן, שכן סביר להניח שרובכם תשבו מול מהדורות החדשות השונות ותאזינו לפרשנים שלפני שבוע העריכו בדיוק את ההיפך הגמור.

מצד שני, אם אתם מסוגלים להתנתק מהמסך אחרי הכותרות, תגלו שוודי אלן הכין לכם יופי של סרט להרגעת הרוח הקרבית.

אם תרצו, יש כאן גרסה מבדחת (אם כי לא קנונית כמו המקור), של "החייל האמיץ שוויק", מעורב עם כל כתבי דוסטויבסקי, והכול בהגשתם המצוינת של וודי אלן (באחד מתפקידיו המצחיקים ביותר לטעמי), ושל דיאן קיטון, אשתו לשעבר ואחת החברות האחרונות שנותרו לאיש המוכשר, גם אם הבעייתי הזה, בגווארדיה הוותיקה של הוליווד.

מעשה בבחור רוסי צנום, שלומיאל ולא מרשים בעליל שמאוהב קשות באישה יפה, עד שכל חייו משתנים בעת שנפוליון פולש לרוסיה והוא נקרא אל הדגל.

מי שרוצה עוד אלן, קצת רציני יותר, יכול להתחיל כבר ב 19:45, בערוץ "יס דוקו", עם פרופיל דוקומנטרי מקיף ומרשים למדי של האיש והסקנדל.

* ציון: 9