המיליארדר המצרי נאגיב סוויריס מאמין במולדתו: "מי שישקיע עכשיו, יעשה הרבה כסף"

כמה ימים אחרי שהצעתו המשותפת לקניית החזקה בבנק ההשקעות EFG-Hermes מקהיר נדחתה, המיליארדר המצרי נאגיב סוויריס אמר לערוץ CNBC שהוא מחפש הזדמנויות אחרות במצרים. "אני מאמין במדינה שלי, אני אופטימי מאוד לגבי מצרים", אמר סוויריס, שהוא גם יו"ר אורסקום טלקום ומדיה.

בראיון ל-CNBC בפריז, סוויריס היה אכן אופטימי לגבי השקעות עתידיות במצרים למרות המצב הביטחוני, והוסיף שהוא רואה הזדמנויות בתעשייה חקלאית, מחזור פסולת, שירותים ותחבורה. "מי שישקיע עכשיו במצרים יעשה כסף רב", אמר.

סוויריס מיזג את אורסקום עם וימפלקום מרוסיה לפני ארבע שנים, ומאז מנסה להרחיב את השקעותיו. יש לו החזקה בחברת האינטרנט האיטלקית ItaliaOnline. "יש לי הנפקה ראשונית באיטליה, בספטמבר או אוקטובר", אמר,"ואני מחפש גם לרכוש חברה במצרים, ובודק את נושא האנרגיה החלופית".

סוויריס שיבח את ממשלו של הנשיא עבד אל פתאח א-סיסי על השקת קיצוצים מכאיבים בסבסוד הדלקים והאנרגיה, אך אמר גם שהמס החדש של 10% על רווחי הון הגיע מוקדם מדי.

"זה כמו שאתה חולה ורוצה להשתתף בריצת מרתון", אמר סוויריס. "שוק המניות שלנו לא באמת בקו הבריאות, ויש מערכת פוליטית חדשה. לא צריך כעת חוקי מס מפחידים שירתיעו משקיעים".

שר האוצר המצרי האני קדרי דימיאן אמר שמצרים מתכננת לחתום על אמנות כפל מס בינלאומיות, אך המצרים ישלמו מעתה מס הכנסה על פעילות מסחרית בחו"ל בין שהם תושבי קבע במצרים או לא.

"החוקים הללו יגרמו לכולם לברוח. מי יברחו? הגדולים והיזמים, ולכן הממשלה תספוג ירידה גדולה של הכנסה ממסים", אמר סוויריס.

הוא הוסיף ש"נראה לי שיש כעת הרגשה שהעשירים הפכו לעשירים מאוד והם צריכים לשאת בנטל. אבל צדקה לא בונה כלכלה. גם אם אני פטריוט שהולך לתרום, זה לא מספיק טוב. מה שחשוב כעת הוא להראות שאתה מוכן להשקיע יותר כסף במדינה שלך - לבנות דיור טוב יותר לעניים, בתי ספר טובים יותר. זה יכול להיעשות טוב יותר על ידי המגזר הפרטי מאשר על ידי הממשלות".