החמאס פרץ לשידורי ערוץ 2 ו-10 הנקלטים בלוויין פרטי

ארגון הטרור השתלט לדקה וחצי על שידורי ערוץ 2 ו-10 הנקלטים בצלחות לוויין פרטיות ■ "אנו ממתינים לפעולה קרקעית בחוסר סבלנות", נכתב על המסך ■ במקביל, צה"ל משבש את שידורי ערוץ אל אקצא של החמאס

צוק איתן - חמאס / צילום: רויטרס
צוק איתן - חמאס / צילום: רויטרס

הפרעות הערב בשידורי ערוץ 2 וערוץ 10 המועברים באמצעות הלוויין עמוס. "לפני זמן קצר נקטעו השידורים בערוץ 2 ו-10 בעקבות השתלטות עוינת", מסרו ברשות השנייה. צופי הטלוויזיה שקולטים את שידורי הערוצים המסחריים באמצעות צלחת לוויין ראו למשך דקה וחצי שקופית "מאיימת" החתומה על-יד גדודי עזאדין אל קאסם.

הצופים שהיו עדים להשתלטות הקצרה על השידורים ראו על המסך שקופיות עם הכיתוב: "אם ממשלתכם לא תסכים על התנאים שלנו, אז הכינו עצמכם לשהייה ממושכת לזמן רב במקלטים". במקביל שיבש צה"ל את שידורי הטלוויזיה של תחנת "אל אקצא" של החמאס.

בחמאס הוסיפו לאיים וציינו במהלך ההשתלטות על השידור כי הם לא חוששים מכניסה קרקעית של צה"ל לרצועת עזה. "אנחנו ממתינים לפעולה הקרקעית בחוסר סבלנות", נכתב על המסך, "כי זוהי הדרך היחידה לשחרור האסירים שלנו".

הכתוביות המאיימות שנראו לפתע על המרקע הופיעו בין היתר על רקע תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, וכן על רקע תמונות של אזרחים ישראלים במרחבים המוגנים תחת מתקפת הרקטות.

יודגש כי השידורים נקטעו אך ורק אצל הצופים בערוצים 2 ו-10 באמצעות פלטפורמת שידורי לוויין עמוס, שהיא פלטפורמה פתוחה (להבדיל מ-yes, הוט או עידן פלוס). צופים אלה מהווים אחוז קטן מאוד מסך הצופים.

לאור זאת, הרשות השנייה הנחתה את חברת חלל, המפיצה את השידורים באמצעות לוויין עמוס, להגביר את עוצמת השידור, על מנת שמקרה זה לא יישנה.