הנשיא פרס: "יש דילמה מוסרית בהפצצות מהאוויר"

עם זאת, מדגיש הנשיא היוצא כי בצל המתקפות הבלתי פוסקות של החמאס לעבר ישראל אין ברירה אחרת ■ הוא גם מעביר ביקורת מרומזת על הממשלה ואומר "במקום להצביע על טעויות, אני מצביע על האלטרנטיבות"

שמעון פרס / צלם רויטרס
שמעון פרס / צלם רויטרס

נשיא המדינה שמעון פרס אומר כי יש דילמה מוסרית בהפצצות מהאוויר שפוגעות באזרחים, אבל במקביל הוא טוען שאין לישראל אלטרנטיבה מאחר והחמאס מסרב להפסיק את הירי לעבר ישראל והוא פועל מאזורים אזרחיים.

בראיון לסוכנות הידיעות AP אומר הנשיא "יש בעיה מוסרית, אבל אין לי תשובה מוסרית לבעיה", אמר הנשיא. "אם הם יורים עלינו, ולא מאפשרים לאימהות ולילדים בישראל לישון אפילו לילה אחד שלם, מה אנחנו יכולים לעשות?".

עוד אמר הנשיא, כי הוא מקווה שהחמאס והעומדים בראשו יקבלו בסופו של דבר הפסקת אש מאחר וגם הפלסטינים עצמם ברצועה סובלים מהבידוד שלהם באזור ומהמתקפות האוויריות של ישראל. "אני לא רואה שהמבצע נגמר, יש פילוג גם בחמאס. המצב ברצועה הוא טראגי והוא לא יכול להישאר כך, אי אפשר לבנות כלכלה רק מלירות טילים".

הנשיא גם שיבח את תפקידו של יו"ר הרשות אבו מאזן. "הוא מנהיג אמיתי ורציני שמוכן לשלום, ואני מאמין כי אפשר לעשות שלום איתו". לנשיא המדינה נשאר עוד שבוע אחד לכהונתו, והוא רומז כי יכול להיות שלאחריה הוא יגיד גם דברים אחרים: "אני במצבי לא אמור לבקר את הממשלה, אבל אני לא מסתיר את דעותי. במקום להגיד שהממשלה עושה טעויות, אני מצביע על האלטרנטיבות באופן מנומס אך ברור".