התפטר איציק אסטרייכר מנכ"ל הגמל והפנסיה במיטב דש

אסטרייכר הודיע למנכ"ל מיטב דש, אילן רביב, כי בכוונתו לסיים את תפקידו ולעזוב את בית ההשקעות בתחילת אוקטובר ■ טרם מונה מחליף, אולם על פי הערכות, במיטב דש ימנו גורם פנימי

דמות מפתח נוספת עוזבת את הנהלת בית ההשקעות השני בגודלו בישראל: איציק אסטרייכר, מנכ"ל חברת הגמל והפנסיה של מיטב דש, מסר הבוקר את התפטרותו. ל"גלובס" נודע כי אסטרייכר הודיע למנכ"ל מיטב דש, אילן רביב, כי בכוונתו לסיים את תפקידו ולעזוב את בית ההשקעות בתחילת אוקטובר. טרם מונה לו מחליף, אולם על פי הערכות, במיטב דש ימנו לתפקיד - שהינו אחד מהתפקידים הבכירים בבית ההשקעות - גורם פנימי.

אסטרייכר (39) נחשב למנהל וותיק ומוערך בשוק, עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. החלטתו הפתאומית לעזוב את חברת הגמל והפנסיה של מיטב דש, שמנהלת כ-40 מיליארד שקל והינה השנייה בגודלה בישראל, מגיעה לאחר שהצליח לעצור את גל הפדיונות המאסיבי שתקף את החברה. כזכור, במארס 2013 הושלם המיזוג בין בתי ההשקעות מיטב ודש איפקס, מה שגרם לכך שהפדיונות בקופות דש זלגו גם לאלה של מיטב ונמשכו חודשים ארוכים. פדיונות אלה נבלמו רק לאחרונה, בין היתר הודות למאמצי שימור אינטנסיביים.

במאי אשתקד הנהלת בית ההשקעות גייסה לשורותיה את רונן טוב, לשעבר מנכ"ל פסגות, שמונה ליו"ר חברת הגמל והפנסיה של מיטב דש ולמשנה למנכ"ל בית ההשקעות. עם זאת, גל העזיבות בבית ההשקעות נמשך, ומתחילת 2014 עזבו את מיטב דש גם סמנכ"ל הכספים דוד דרעי, מנהל ההשקעות הראשי יאיר ספלטר ומנכ"ל חברת ניהול התיקים עופר דורי.

כאמור, לרשימה זו מצטרף כעת גם מנכ"ל חברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות. אסטרייכר עוזב את מיטב דש כמעט שנה וחצי לאחר השלמת המיזוג ולאחר כ-8 שנים במיטב. את תפקידו כמנכ"ל חברת הגמל והפנסיה של מיטב הוא החל בשנת 2007, כאשר החברה ניהלה כ-2 מיליארד שקל בלבד. במהלך השנים צמחה החברה באינטנסיביות, בין היתר על רקע שורה של מיזוגים כגון עם גאון, ישיר, מילניום ועוד. טרם הצטרפותו למיטב כיהן אסטרייכר כמנכ"ל קופות הגמל של בנק מרכנתיל, תפקיד אותו מילא במשך כ-10 שנים.

בית ההשקעות מיטב דש נמצא בשליטת צבי סטפק ואלי ברקת. הוא מנהל כיום למעלה מ-130 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה, תיקים מנוהלים ותעודות סל ומעסיק קרוב ל-1,000 עובדים.