מסתמן: רובי ניסן יפרוש מפרסום ענבר-מרחב-ניסן

בימים אלה מתקיימות שיחות בינו לבין השותפים האחרים במשרד, במטרה לסכם את תנאי עזיבתו ■ ניסן טרם גיבש החלטה סופית לגבי המשך דרכו ‏

רובי ניסן / צילום: דן מילר
רובי ניסן / צילום: דן מילר

‎‎משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן מאבד נכס אסטרטגי: ל"גלובס" נודע כי השותף ואיש הקריאייטיב רובי ניסן צפוי לפרוש מהשותפות במשרד. בימים אלה מתקיימות שיחות בינו לבין השותפים האחרים במשרד, במטרה לסכם את תנאי עזיבתו.

‏ניסן, הנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב בני הדור החדש הנועזים והדעתניים, אמון בשנים האחרונות על הניהול המקצועי של המשרד.

בשלב זה נראה כי ניסן טרם גיבש החלטה סופית לגבי המשך דרכו, אך שלא לייחוס טוענים מקורביו כי לא מן הנמנע שיבחר ללכת בדרכו של ספי שקד - מי שאיתו שיתף פעולה במשך שנים ארוכות - ולפעול באופן עצמאי.

‏ניסן הצטרף לענבר-מרחב בשנת 2006, בעקבותיו של ספי שקד, שעמו עבד בצמידות עוד מזמן הקדנציה הקצרה של שקד ביהושע ‏TBWA‏. בין השניים נוצרו יחסי עבודה הדוקים ומפרים.

בהמשך הדרך, כששקד הצטרף כשותף שווה במשרדם של חן ענבר וירון מרחב, הגיע אחריו תוך תקופה קצרה ניסן, שקיבל כמעט מיומו הראשון שם מניות - אם כי מניות מיעוט.

לאחר ששקד בחר לעזוב את המשרד, העריכו רבים כי גם ניסן יפרוש, אך נראה כי הגדלת היקף המניות שלו והפיכתו לשותף שווה, כמו גם צירוף שמו לשם המשרד, עשו את שלהם, והוא החליט להישאר ולקחת לראשונה בקריירה שלו את מושכות ההובלה הקריאטיבית בגלוי.

‏משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן עבר לא מעט תהפוכות בשנים האחרונות - בעיקר בכל הקשור לרכישות ומיזוגים. המשרד בחר להגדיל את היקפיו, בין היתר על-ידי רכישת מניות של משרדי פרסום אחרים - המשמעותי בהם היה לין&לין - עסקה שגובשה על-ידי המנכ"ל דאז, גיא קלנר, ושהביאה למשרד תקציבים כמו לי קופר.

המספר הגבוה יחסית של שותפים במשרד (ענבר, מרחב, ניסן וקלנר, שאמור היה אף הוא לקבל מניות) לא הרתיע את המייסדים מלנסות לייצר שותפויות אסטרטגיות נוספות.

כמעט במקביל התנהלו מגעים עם קבוצת ‏Havas‏ הבינלאומית, על מנת לקבל לידיהם את הסכם הייצוג של הקבוצה בישראל, שהייתה באותה עת בידי האחים יובל ואיל ארד, וכן התקיים משא-ומתן למכירת מניות לקבוצתG ‎‏ גרופ‏ שבבעלות‎ יפית ואיל גרינברג‏, גילי כהן ואור לובושיץ.

בתוך תקופה קצרה הבשילו שני המשאים-ומתנים, והמשרד קיבל ייצוג בינלאומי מצד אחד - ובעל מניות שאמור היה לשבת על פוזיציית "מוריד הגשם" מצד שני.

‏אבל למהלכים אלה היו גם מחירים פנימיים: מנכ"ל המשרד, גיא קלנר, הבין עד מהרה שהמשרד צפוף מאוד מבחינת בעלי מניות, והחליט לפרוש.

מערכת היחסים בין השותפים בתוך המשרד עברה שינויים, וכבר לפני תקופה ארוכה החלו לדבר על אי-שקט בקרב ניסן והפרטנר המקצועי שלו, יהב דרייזן, אל מול השותפים האחרים. דרייזן מונה בהמשך למנכ"ל המשרד, ואילו ניסן קיבל מספר לא מבוטל של פניות להמיר את השותפות בענבר-מרחב-ניסן במשרד אחר, או לקבל עליו תפקיד שכיר בכיר מתוגמל היטב. ניסן נמנע מלקבל החלטה - למרות שבחודשים האחרונים הצטמצמה נוכחותו במשרד באופן משמעותי.

‏עתה, כאמור, נותר לראות באיזה מתוך האופציות הפרוסות לפניו יבחר ניסן, והאם הוא יהמר על קריירה עצמאית או יחזור לחיקו החם של אחד המשרדים הקיימים.

ניסן סירב להגיב לידיעה.‏ ירון מרחב אישר את הידיעה ואמר: "לפני מספר חודשים ניסן הביע את רצונו להשתחרר מתפקידו כתוצאה מתחושת מיצוי, ולכן בחצי השנה האחרונה הוא לא היה פעיל. אחרי תקופה מדהימה יחד, אנחנו מנהלים איתו משא-ומתן כדי לסכם את תנאי עזיבתו, ולא מן הנמנע שהוא יישאר בעל מניות במשרד".