סקר פייפאל: רבע מהישראלים קונים באינטרנט לפחות פעם בשבוע

האתרים המובילים בקרב הישראלים עפ"י הסקר: eBay, נקסט, סטיילריבר ו-Asos

קניות און ליין, צרכנות, נתח שוק / צלם: Amy Walters/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
קניות און ליין, צרכנות, נתח שוק / צלם: Amy Walters/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

הפריחה המאוחרת, אולי, של הסחר המקוון בארץ הוא מציאות שמוכרת לצרכנים רבים, עבורם הפכה רכישה מרחוק לדבר שבשגרה - או לכל הפחות, אפשרות ממשית ולא מאיימת.

הגידול בנתוני הרכישות באינטרנט מקבל כעת חיזוק נוסף: 90% מכלל הגולשים הישראלים באינטרנט ביצעו לפחות עסקה אחת ב-12 החודשים האחרונים - גידול של 8% לעומת נתוני יוני 2013 - כך על-פי ממצאי סקר מכון TNS עבור חברת PayPal.

הנתונים יוצגו ב-22 ביולי במסגרת ועידת ה-E-Commerce השנייה של מידע כנסים, שתיערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, בה ייטלו מהגופים המובילים בתחום הסחר האלקטרוני בישראל, בהם eBay, ויזה כאל, קסטרו, צ'יינה באי, אל-על, זאפ גרופ ועוד.

שיעור הקונים "הכבדים", אשר מבצעים רכישה ברשת אחת לשבוע לפחות, יותר מהוכפל מאז הסקר הקודם: מ-10% מכלל הרוכשים ברשת ביוני 2013 ל-23% כיום.

טווח הגילאים הממוצע של הקונים "הכבדים" הוא סביב 26-34, כש-42% מהקונים ברשת בטווח הגילאים 18-34 מדווחים כי PayPal היא שיטת התשלום המועדפת עליהם. 2014 נחשבת לנקודת הפריצה המשמעותית במגמת הקניות ברשת, טוענים בחברה בהמשך לכך.

הקטגוריות המובילות ברכישות ברשת על פי ממצאי הסקר הן קופונים, אופנה, תיירות, בידור וגם תשלום חשבונות - כולם, יש לומר, התפתחו לא מעט בזירה המקומית במהלך השנים האחרונות, אם כי ההעדפה אינה בהכרח לרכישה מאתרים ישראליים.

מעניין לראות כי קטגוריית האופנה נמצאת בעלייה חדה ומתמדת - מ-23% ביוני 2013 ל-35%. אתרים מובילים ברכישה הם eBay עם 49%, ואחריו Next, Styleriver ו-Asos: רק נציגה אחת מבין ארבעה הצועדות בראש היא חברה ישראלית.

עלייה בתחום התיירות

התחום הוותיק של תיירות פנים וחוץ נמצא גם הוא בעלייה - מ-40% ל-50% מקרב צרכני האינטרנט רוכשים חופשות באופן מקוון. אתרים מובילים: Booking.com ואחריו האופציות המקומיות - הדקה ה-90 ואיסתא.

קטגוריות חזקות נוספות ברכישה ישראלית אונליין הן גאדג'טים, הזמנות אוכל ממסעדות (Take Away), ספרים, מגזינים ומצרכים מרשתות השיווק.

באשר ל-PayPal עצמה, מעלה הסקר כי אחד מכל 6 ישראלים מחזיק בחשבון PayPal - למעלה מ-1.3 מיליון איש. 60% ציינו זאת כדרך הבטוחה ביותר לשלם ברשת, בעוד 14% ציינו כרטיסי אשראי מסוגים שונים.

ל-PayPal עצמה, כדאי לציין, יש כ-148 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם כיום, והיא זמינה בלמעלה מ-200 מדינות. רווחי PayPal ברבעון הראשון של 2014 מהווים 43% מהרווחים הכוללים של חברת-האם, eBay, כשלקוחות PayPal כולם ביצעו כ-834 מיליון עסקאות ברבעון הראשון של 2014 - למעלה מ-9 מיליון עסקאות ביום.

הרווח השנתי של החברה עמד בשנה החולפת על 6.6 מיליארד דולר - עלייה של 20% בהשוואה ל-2012, כשאתר החברה ממוקם במקום ה-41 ברשימת האתרים הפופולאריים ביותר בעולם, עם יותר מ-19 מיליון כניסות ביום.

"על-פי תוצאות הסקר", אומר אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal, "ניתן לראות באופן מובהק כי הישראלים מאמצים בזריזות את הטרנדים הגלובליים הנוגעים לסחר ברשת, ובחלק מהמקרים אף מובילים את המגמות החדשות ומהווים השראה עבור שווקים מרכזיים בעולם".