מנהל השקעות: "צוק איתן" לא ישפיע דרמטית על המדדים

אודי לוין, מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות, מציע למשקיעים "לא להיבהל ולמכור" ■ אבל כשגופים נאלצים למכור החזקות במחירים נמוכים "אפשר לנצל את הפאניקה ולמצוא הזדמנויות"

אודי לוין - מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות / צילום: איל יצהר
אודי לוין - מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות / צילום: איל יצהר

על רקע התגברות הקרבות ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", שבוע המסחר נפתח בירידות שערים חדות. למרות זאת, באילים קרנות נאמנות סבורים כי "כל עוד המבצע לא הולך להתארך יותר מכמה שבועות, הוא לא צפוי להיות בעל השפעה דרמטית על המדדים, ודווקא יכול לייצר הזדמנויות השקעה".

אודי לוין, מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות, מוסיף כי "המשקיעים לא צריכים להיבהל ולמכור. על רקע הפדיונות הגדולים בקרנות הנאמנות, ומחסור בקונים, לא מעט פעמים יש גופים הנאלצים למכור החזקות במחירים נמוכים, וכך אפשר לנצל את הפאניקה ולמצוא הזדמנויות".

במבט יותר נרחב, אחרי יותר מחצי שנה בתוך 2014, מדד המעו"ף מציג תשואה נאה של כ-5% למשקיעים, שממשיכה את המגמה החיובית מהשנה שעברה, ומנהלי ההשקעות השונים מציינים כי אחת הסיבות המרכזיות התומכות בעליות השערים היא סביבת הריבית הנמוכה בעולם.

לוין סבור כי "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה להערכתנו יש צורך בהיערכות לתקופה של עליית ריבית. למרות שהצפי שלנו הוא שהריבית לא תעלה לפחות עד אמצע 2015, שוק ההון הוא שוק של ציפיות, ויש חשיבות להכין מראש את תיק ההשקעות לכך".

בנוסף, הוא מזכיר את היציבות היחסית בתשואת האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים, ומציין כי "לאור הערכותינו לתוחלת תשואה נמוכה בשוק הקונצרני, אנו נוטים לתת משקל יתר לשוק הממשלתי, בשיעור של 60% מהתיק".

לאזן בין האפיק השקלי וצמוד המדד

לנוכח רמות האינפלציה הצפויות בשוק, שירדו בתקופה האחרונה לסביבות 1.1%, החליטו באילים לממש את הפוזיציה השקלית ולאזן בין האפיק השקלי לצמוד המדד. לוין מעריך כי "רמת אינפלציה כזאת, אשר נמצאת מעט מעבר לגבול התחתון של יעד בנק ישראל, בהחלט מתאימה לסביבת האינפלציה הנמוכה בה אנו נמצאים. בהתאם לכך, עדיפה חלוקה שווה בין האפיק השקלי וצמוד המדד".

באילים קרנות נאמנות סבורים כי שוק ההון פועל כעדר, ולדברי לוין "אנו מנסים לנצל זאת לטובת לקוחותינו. במידה שהציפיות בשוק לאינפלציה יירדו מתחת ל-0.8%, לאור המדדים הנמוכים הצפויים בהמשך השנה, יש לשקול לתת משקל יתר לאפיק הצמוד".

לאפיק הקונצרני מקצה לוין 15% מהתיק, שם הוא מזהה הזדמנות בסדרות של הבנקים, ואומר כי "דווקא לאור הרפורמות האחרונות והרגולציה ההדוקה בענף הבנקאות, רמת הסיכון באג"ח בנקאיות ירדה. על כן, הייתי מקצה אחוז נכבד מהחלק הקונצרני לאג"ח בנקאיות במח"מ נמוך מ-3, אשר נותנות לנו תשואה שוטפת בסיכון נמוך יחסית".

לוין מוסיף כי "את יתר האפיק הייתי בוחר בקפידה ומחפש סדרות של חברות המספקות תשואה הולמת לרמת הסיכון". בין אלה הוא מזכיר את סדרה ב' של חברת התקשורת הוט וסדרה א' של חברת האנרגיה בזן.

חשיפה מנייתית - לשוק כאן ולארה"ב

לגבי הרכיב המנייתי, אשר לו מקצה לוין 20% מהתיק, הוא אומר כי "סביבת הריבית הנמוכה מקיימת תנאים נוחים לשוק המניות. ברמה הגלובלית, למרות העליות הארוכות בשווקים, כל עוד הריבית נמוכה - כסף יחפש תשואה".

עוד מוסיף לוין כי "גם כאשר הריבית בעולם תתחיל לעלות, החברות שהשכילו למהר ולגייס חוב זול ייהנו מכך, ולכן אני מקצה 20% לאפיק המנייתי". את מרבית החשיפה המנייתית הוא ממליץ להפנות לשוק המקומי, והיתרה למניות בארה"ב, אשר "צפויות ליהנות מההתאוששות הכלכלית ובצריכה הפרטית שם בעתיד".

בין המניות המקומיות מזהה לוין פוטנציאל בענף ייזום הבנייה למגורים, ומציין כי "יש הרבה מאוד חברות שיש להן כבר היום רווחי הון גדולים ממכירת דירות בפועל שלא נמסרו עדיין, ובגלל שיטת החשבונאות הנהוגה כיום, החברה יכולה להכיר ברווח רק כשמסרה בפועל את הדירה. לכן, רווחים אלה לא הוכרו עדיין בדוחות הכספיים של אותן חברות, וצפויים להגדיל משמעותית את ההון העצמי שלהן בזמן הקרוב".

כן מזכיר לוין את מניית בזן, ומתייחס גם לענף הבנקים, שם הוא מציין כי מניות לאומי ובעיקר דיסקונט "מתומחרות בזול על ידי השוק, מחיריהן נמוכים גם ברמה היסטורית, ולא משקפים לדעתנו את השווי הנכון".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של אודי לוין
 ההמלצות של אודי לוין

תיק ההשקעות המומלץ של אודי לוין
 תיק ההשקעות המומלץ של אודי לוין