נמצא פתרון מיגון לאלפי עובדי מגדלי עזריאלי בעת אזעקה

בעקבות הפרסום אתמול ב"גלובס" הורתה הנהלת המגדלים לשוכרי הממ"קים לפנות אותם, על מנת שאלפי העובדים יוכלו למצוא שם מחסה בזמן מתקפות טילים

מגדלי עזריאלי / צלם: טינקסטוק
מגדלי עזריאלי / צלם: טינקסטוק

הנהלת מגדלי עזריאלי הורתה הבוקר (ד') לשוכרי הממ"קים במגדלי המשרדים במרכז עזריאלי בתל אביב לפנות אותם על מנת שיוכלו לשמש את דיירי המגדלים בשעת אזעקה.

את ההודעה שנשלחה הבוקר העבירה הנהלת המגדלים לאחר הפרסום ב"גלובס" אמש, כי ההנהלה מעדיפה להמשיך ולהשכיר את המרחבים המוגנים המצוין בכל קומה במגדלי המשרדים, כך שדיירי המגדלים נאלצים לשהות בחדרי המדרגות בעת אזעקה וזאת למרות שהנחיות פיקוד העורף קובעות כי ממ"קים בטיחותיים יותר מחדרי מדרגות.

למרות שבעזריאלי נימקו אתמול את ההחלטה להשאיר את הממ"קים נעולים בכך שקיבלו אישור לכך מהמשטרה, אך הבוקר כאמור קיבלה ההנהלה החלטה לפתוח את הממ"קים ולהעמידם לרשות דיירי המגדלים.

בהודעה שנשלחה הבוקר נכתב: "דיירים נכבדים שלום, בהמשך להנחיות פיקוד העורף בדבר שימוש בגרמי המדרגות, כמרחב קומתי מוגן, הינכם נדרשים, לפתוח את חדרי הממ"ק בקומתכם ולפנות את התכולה על מנת לאפשר כניסה בעת אזעקה".

כזכור, הנחיות פיקוד העורף להתגוננות בשעת חירום קובעות במפורש כי את המרחב המוגן יש לבחור מרגע הישמע האזעקה לפי סדר עדיפות שבראשו ממ"ד או ממ"ק שהם הבחירה המועדפת, מקלט שהוא המרחב המוגן השני בסדר העדיפות, ורק לאחר מכן, "באין ממ"ד, ממ"ק או מקלט, יש לבחור חדר פנימי מוגן שבו מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים".

על קטגוריה זו, הממוקמת שלישית בסדר העדיפות, אמנם עונה חדר המדרגות, אך במקרים שבהם קיים ממ"ד או ממ"ק ישנה עדיפות מפורשת לשהות בהם, מאחר והוקמו על מנת לשמש מטרה זו.