אדלר-חומסקי, גיתם ומקאן מוציאים את העובדים לחל"ת

זאת בשל העצירה הכמעט מוחלטת בפרסום על רקע מבצע "צוק איתן" אדלר-חומסקי: "ימי החופש יוחזרו אם המשרד יעמוד בכל זאת ביעדיו עד סוף השנה"

עמית לבני ואודי עיני / צילום: יוסי כהן ואיל יצהר
עמית לבני ואודי עיני / צילום: יוסי כהן ואיל יצהר

העצירה הכמעט מוחלטת בפרסום נותנת את אותותיה בהתנהלות משרדי הפרסום, שנאלצים בימים אלה לנקוט צעדים אדמיניסטרטיביים על מנת לצמצם נזקים: משרדי פרסום גדולים, בהם אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ומקאן-אריקסון, מוציאים בשבוע הקרוב לחופשה ללא תשלום את כל העובדים שלהם.

כל משרד בחר לעשות זאת באופן המתאים לו: באדלר-חומסקי ובגיתם איפשרו לבחור את ימי החל"ת במהלך השבוע הקרוב, ואילו במקאן הוחלט מראש מה יהיו ימי החופש.

ענף הפרסום סופג בימים אלה מכה לא פשוטה בעקבות מבצע "צוק איתן". עם תחילת הפעולה ירדו ההיקפים בשיעורים מסוימים, אך עדיין ניתן היה לראות כמות מסוימת של קמפיינים באוויר.

הכניסה הקרקעית לעזה הביאה לעצירה כמעט מוחלטת של הפרסום, מה שהביא לפגיעה מיידית בהכנסות המשרדים, בעוד שההוצאות נשארו באותו היקף כמו בימים כתיקונם.

אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "כל עובד התבקש לתרום יומיים חל"ת עד סוף החודש, בתיאום עם המנהל הישיר ובהתאם לצורכי העבודה. היומיים האלה יוחזרו אם המשרד יעמוד בכל זאת ביעדיו עד סוף השנה".

עמית לבני, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO, מסר בתגובה: "מתוך רצון לחסוך בהוצאות ולאפשר ליותר עובדים להיות עם משפחותיהם בתקופה זו, הוצאו עובדי גיתם ליומיים חופשה. מימוש שני ימי חופשה נפרס על פני 4 ימי עבודה, על מנת לאפשר למשרד להמשיך לשרת את לקוחותיו".

ממקאן תל-אביב (מקאן-אריקסון) נמסר בתגובה: "המשרד בחר להוציא את עובדיו לחופשה מרוכזת בת יומיים, בעקבות ירידה בהיקף הפעילות ורצון להקל על העובדים ובני משפחותיהם".